Avatar billede TueLok Nybegynder
16. august 2011 - 10:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Internet hopper af efter opstart

Hej,

jeg sidder med et problem med en computer. Hver gang denne computer (bærbar; Acer; vista) starter op opretter den automatisk forbindelse til nettet, men efter ca. 10 sekunder siger den først at wireless er disconnected (nede i værktøjslinjen er der den her antenne, der ligner et "i" med en kæmpe bold på: først er der streger omkring, der viser den er aktiv, men så kommer der et rødt kryds på) og nettet hopper så af. Det er en trådløs forbindelse med en Belkin Wireless G Plus MIMO Router.

Det skal måske nævnes, at under tilgængelige trådløse netværk, er der to forbindelser med samme navn, hvoraf den ene er den jeg/de (det er mine forældres) bruger. Den anden af disse forbindelser er dog inaktiv; den virker ikke, men figurerer der stadigt. Jeg har været inde på den og fjernet alt med automatisk forbindelse til den "inaktive".

Håber nogen kan hjælpe.

På forhånd tak

Mvh
Tue
Avatar billede TueLok Nybegynder
16. august 2011 - 21:38 #1
Det kan tilføjes, at det er acer epower wireless, som er det første der "hopper af" ("i'et" eller antennen i værktøjslinjen).
Avatar billede TueLok Nybegynder
17. august 2011 - 20:13 #2
Problem løst.

Jeg "disablede" acer enet management, hvilket ordnede problemet. Det var vist en art inteferens mellem denne og windows selv vedrørende den trådløse forbindelse.