Avatar billede mortenjp Nybegynder
02. august 2001 - 15:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Simpelt spg om skabeloner

Jeg er helt ny udi XML - XSL og skal bruge et godt råd.

Jeg vil gerne bygge mine XSL\'er op således at jeg kan lave skabeloner som
jeg er vant til fra ASP med SSI. (Mon man ligefrem kan bruge SSI i XSL?)

Sådan at jeg kan gøre sådan her i XSL:

    (inkludér top xsl, som går igen på alle sider)

    Udfør side-relevant xsl

    (inkludér bund xsl, som går igen på alle sider)

Hvordan gør jeg? Skal jeg bruge xml:include href.. osv? Eller er der en
speciel template-funktionalitet i XSL?

Avatar billede getalife Nybegynder
02. august 2001 - 15:16 #1
ja, du kan godt.. se et af de første besvarede spørgsmål i denne kategori
Avatar billede getalife Nybegynder
02. august 2001 - 15:16 #2
sådan da..
Avatar billede getalife Nybegynder
02. august 2001 - 15:17 #3
Avatar billede mortenjp Nybegynder
02. august 2001 - 15:30 #4
Hm..

Jeg kan ikke lige gennemskue om den tråd kan løse mit problem. Jeg har travlt og 500 points på højkant.

Er der nogen der kan hjælpe mig med et direkte, afprøvet svar på mit spørgsmål?
Avatar billede getalife Nybegynder
02. august 2001 - 15:34 #5
<?xml version=\'1.0\' encoding=\"ISO-8859-1\"?>
<!DOCTYPE xsl:stylesheet [
  <!ENTITY includefilen SYSTEM \"include.xsl\">
]>
<xsl:stylesheet xmlns:xsl=\"http://www.w3.org/TR/WD-xsl\">
<xsl:template match=\"/\">
<html>
<body>
<!-- Menu -->
&includefilen;
<!-- /Menu -->
</body>
</html>
Avatar billede getalife Nybegynder
02. august 2001 - 15:42 #6
</xsl:template>
</xsl:stylesheet>

:o)
Avatar billede mortenjp Nybegynder
02. august 2001 - 17:29 #7
Det ser godt ud, jeg har ikke mulighed for at teste det lige nu :/ - Men jegk an ikke se at du merger en xml-fil med - vil den kunne det?

( sorry, jeg er helt grøn :)
Avatar billede getalife Nybegynder
02. august 2001 - 17:50 #8
Det der er herover er XSL filen.. den får du ikke noget ud af som sådan.. :o)

Nu ved jeg ikke hvor meget du kender til XSL og XML men..
Som det er nu er det kun IE 5 og op der kan finde ud af at parse XSL og XML så du får et brugbart resultat på skærmen.

For at det også kan ses i Netscape (og tidligere versioner af IE) bruger man en serverside parser, der feks ligger i IIS5 (eller bliver installeret sammen med IE5). Denne genererer ren HTML (med evt javascript, DHTML osv).
Jeg vil foreslå at du kigger på www.w3schools.com og læser deres tutorial omkring XSL og XML igennem.

Avatar billede mortenjp Nybegynder
03. august 2001 - 10:13 #9
Tak :)

Nogle gange kan det gå hurtigt, andre gange skal det gå hurtigt. Jeg vil følge op på dit råd og give dig dine points som tak for opmærksomheden

Avatar billede getalife Nybegynder
03. august 2001 - 10:17 #10
Hold da op! Der er nogen der er i det gavmilde hjørne :o)