Avatar billede Astrid41 Nybegynder
12. august 2011 - 20:13 Der er 4 kommentarer

Yahoo mail - adgang til konto

Kan ikke komme ind på yahoo.dk konto til trods for at ID og adgangskode er korrekte. Problem er, at kontoen ikke accepterer den rigtige fødselsdag ved 'kontrolspørgsmålet'. Måske fordi den, der hjalp ved oprettelsen af kontoen, har skrevet en forkert fødselsdato. Hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2011 - 22:15 #1
Det eneste du kan gøre er at kontakte yahoo og høre om de kan hjælpe dig, men jeg tvivler. Har selv mistet en yahoo mail for mange mange år siden, fordi jeg ikke kunne huske mit kodeord og ikke kunne besvare kontrol spørgsmålene. Så det var min egen fejl, og der kunne de ikke hjælpe.

Jeg var også tæt på at miste en hotmail konto for noget tid siden, hvor de sagde jeg ikke overholdt deres regler, men uden at begrunde hvad jeg evt. havde gjort forkert. Men 3 måneder senere da jeg kontaktede dem igen, sagde de det var en fejl og åbnede den igen.

Generelt er det nok usikkert at have en gratis email konto hvis den er meget vigtig, for det kan være svært at få løst problemet hvis man mister adgangen til den. Heldigvis har jeg ikke haft problemer med min gmail konto, men man ved aldrig.
Avatar billede Astrid41 Nybegynder
13. august 2011 - 08:57 #2
@ Tolamaps. Tak for svaret. Var hvad jeg frygtede. Ikke min egen konto, men min nabos (88 år), og det er svært at forklare hende, at jeg ikke lige kan hekse omkring det her problem.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2011 - 09:19 #3
Hej Astrid41.

Har du prøvet forskellige måder at skrive fødselsdagsdatoen i kontrolspørgsmålet?
F. eks. 14. marts 1923
        osv.

Hilsen
Lefty
Avatar billede Astrid41 Nybegynder
13. august 2011 - 10:46 #4
Hej Lefty,

Der er kun et format til datoen i Yahoo, men jeg har prøvet alle kombinationer af 'slå fejl' ved oprettelsen. Uden held. Desværre.