Avatar billede YzzE Nybegynder
12. august 2011 - 15:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Søg og erstat i MS Word

Hej

Jeg har brug for at søge og erstatte en række ord i Word. Jeg har forsøgt mig med programet der linkes til her, men jeg render hele tiden ind i en fejlmeddelelse. http://www.eksperten.dk/spm/924462
(noget med runtime error - og ofte noget med at jeg ikke kan gemme filen)

Anyhow er jeg så gået igang med at skrive en makro - bevares, den er blevet noget lang. Men her er den

    Selection.Find.ClearFormatting
    Selection.Find.Replacement.ClearFormatting
    Selection.Find.Replacement.Font.Italic = True
    With Selection.Find
        .Text = "erstat"
        .Text = "Erstat"
        .Forward = True
        .Wrap = wdFindContinue
        .Format = True
        .MatchCase = False
        .MatchWholeWord = True
        .MatchWildcards = False
        .MatchSoundsLike = False
        .MatchAllWordForms = False
    End With

    Selection.Find.Execute Replace:=wdReplaceAll

Den har jeg så kopieret 1000 gange og har fyldt de relevante ord ind i den. Så langt så godt. Den virker - ofte da.

Mit problem er nu at den ikke tager store bogstaver med i de ord den erstatter. Med andre ord; ordet der søges på skal IKKE være match-sensitive. Ordet der erstattes med SKAL være som jeg definere det!

Nogen der har bud på en tilpasning af koden - eller evt. kender mere til det program jeg linker til (det ser ud til at kunne hvad jeg skal).
Avatar billede YzzE Nybegynder
12. august 2011 - 15:17 #1
Nu fik jeg kørt det program - men det medtog ikke min formatering (kursiv)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. august 2011 - 16:23 #2
Det kræver, at du ændrer i koden i den add-in, du har hentet.

Er det alt, hvad du erstatter med, der skal være kursiv?

I givet fald kan du ændre i koden i add-in'en sådan:
I koden bag UserForm "UserInterface", find:
"Public Function SrchAndRplInStry"

Efter linjen:
.Replacement.ClearFormatting

tilføj følgende to linjer:
.Format = True
.Replacement.Font.Italic = True

Prøv så igen.
Avatar billede YzzE Nybegynder
12. august 2011 - 16:43 #3
Ja det er alt der skal være kursiv - så løsningen lyder lovende.

Men jeg kan ikke få lov at åbne "project" i vba - bør jeg gøre det en bestemt vej?

Som jeg forsøgte nu åbnede jeg blot vba igennem word. Jeg kan se filen/projectet, men må ikke åbne
Avatar billede YzzE Nybegynder
12. august 2011 - 16:44 #4
Hov der var den. Jeg skulle åbne templaten direkte. Jeg roder lige lidt - og vender tilbage
Avatar billede YzzE Nybegynder
12. august 2011 - 16:47 #5
Hmm der var jeg vidst for hurtig. Kan stadig ikke åbne
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. august 2011 - 17:04 #6
Som du fandt frem til, skal du åbne selve templaten. Hvis du gør det fra Stifinder, så højreklik og vælg "Åbn" (hvis du dobbeltklikker, åbner du ikke templaten men opretter et nyt dokument baseret på den. Ellers åbn fra Word. Filen er ikke beskyttet, så der bør ikke være hindringer.
Avatar billede YzzE Nybegynder
12. august 2011 - 17:19 #7
Det virker! Mange tak!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. august 2011 - 17:26 #8
Det var godt - og jeg kan se, at du har givet dine point til dig selv - ikke noget problem for mig, men det var nok ikke meningen ;-)
Avatar billede YzzE Nybegynder
12. august 2011 - 17:36 #9
Hov! nej det var det ikke. Kan jeg mon trække dem tilbage - eller udddele flere hvis du ligger et svar? jeg bruger ærligt talt ikke eksperten.dk så ofte.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. august 2011 - 17:45 #10
Jeg kan ikke lægge et svar, når der allerede er et accepteret svar. Pyt - jeg skal ikke bruge pointene til noget men ville blot gøre dig opmærksom på det. Hvis andre finder tråden og kan bruge noget herfra, lykkes det nok alligevel.