Avatar billede zonique Nybegynder
12. august 2011 - 09:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mangler et "Bur" til computer

Hej

Jeg har en lidt spøjs opgave her på arbejdet.
Vi har en computer som sender video signal ud til en række skærme rundt omkring i huset. Pga. vores IT-sikkerhedsafdeling må den computer selvfølgelig ikke stå åben, så enhver kan anvende den. Vi har derfor brug for at låse den inde.

Vi har ikke super meget plads og vil gerne have den stående på vores kontor. Vores idé var en form for lille bur den kunne låses inde i.

Har i nogen ideer?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
12. august 2011 - 11:13 #1
Hej..

Hvor høj og bred er computeren ?

http://www.witre.dk/dokumentskab-sp_19548M.html
Avatar billede larsini Seniormester
12. august 2011 - 11:21 #2
anskaf et garderobeskab! f.ex. 60 x 60 x 110 høj, kan fås med perforeret metal-plade på alle sider alternativt med gitter på alle sider, eller en kombination af plade og gitter - monteret med hængelås - i skrivende stund kan jeg ikke lige huske fabrikkens navn i kolding-området, leverer til hele landet
Avatar billede magic-mouse Novice
12. august 2011 - 11:28 #3
#1 MichaelWJ-IT, har selv tænkt på samme løsning til et andet projekt... Men hvordan får man strøm og intenet kablet ind i boksen ?
Avatar billede zonique Nybegynder
12. august 2011 - 12:09 #4
"Pengeskabet" er måske liiige i overkanten (: det behøver ikke være fort nox. Skal bare være sån at man ikke liiige kan gå hen og bruge den.
Et skab er vores plan B. Vi ville allerhelst have noget småt, kun lidt størrer end selve computeren. Noget i retning af et hamsterbur eller lign. (:

computeren er ca. 38 cm høj, ca. 38 cm dyb og ca. 24 cm bred.
Avatar billede zonique Nybegynder
12. august 2011 - 12:25 #5
Hmmm en Plan A½ kunne måske være at blokere USB og PS2 portene indenfra, bore et hul i siden og låse denne fast med en hængelås og trække USB portene på forsiden ind i computeren og sætte noget trådløst keyboard/mus til dem (:

mus og keyboard kunne så låses inde i en skuffe eller lign.

Det tror jeg vi gør, hvis der ikke kommer nogen andre gode ideer (:
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2011 - 12:53 #6
Man kan vel låse den med brugernavn og adgangskode, så det kun er personer der er administratorer der har adgang til den.
Avatar billede larsini Seniormester
12. august 2011 - 13:10 #7
#5 og når man så skal bruge portene??? et bur 40 cm bred og 60 dybt som beskrevet tidligere må da være løsningen - så kan ingen komme til at pille ved serveren
Avatar billede PacManiac Nybegynder
12. august 2011 - 15:35 #8
Jeg vil nu også sige at brugernavn og adgangskode er den letteste måde at kontrollere hvem der kan bruge den.

Alternativt kan man låse mus og tastatur inde så folk slet ikke kan tilgå det, med mindre de selv har det med og tilslutter det.
Derved spare man også pladsen computeren ville fylde i et skab eller andet.

Ellers giver en hurtig søning af: "computer security cage"
på google dette resultat: http://www.inco-security.co.uk/
Avatar billede zonique Nybegynder
15. august 2011 - 08:40 #9
Brugernavn og adgangskode er desværre ikke en løsning. Da computeren netop skal være låst op for at kunne vise skærmbillederne.

De security cages kunne godt lige være sagen! f.eks. den her: http://www.inco-security.co.uk/enclosed-desktop-pc-security-cages/

Ligger du lige et svar PacManiac, så du kan få nogen points?
Avatar billede PacManiac Nybegynder
15. august 2011 - 12:30 #10
Mit svar :)