Avatar billede Jim Rasmussen Novice
10. august 2011 - 17:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Global exeption handler

Hi (;

Kan man ligesom ved brug af global.asax i asp.net, lave i fil i wpf som fanger alle de exeptions (Hvis der er nogen) Som jeg ikke har fået taget højde for? (:
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2011 - 18:06 #1
En WPF desktop app er en permanent interaktion med brugeren mens en web app er en enkelt request-response model.

Du kan bruge try catch i en enkelt traad. Du kan saette en handler op til exceptions i alle traade.

Men foerst skal du nok beslutte hvad du helt praecist oensker at opnaa.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2011 - 18:51 #2
I win forms kan man bruge:
  http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.windows.forms.application.setunhandledexceptionmode.aspx

Der burde vaere et eller nadet tilsvarende for WPF.
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
10. august 2011 - 18:51 #3
Det jeg vil opnå er at..

Når og hvis der opstår en exception jeg ikke har taget højde for, så vil jeg vise brugeren en messagebox hvor i fejlen står. Derefter skal programmet lukke.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2011 - 18:52 #4
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2011 - 18:54 #5
Linkene skulle kunne goere dette i henholdsvis win forms og WPF.

Bemaerk at det er ren teori fra min side - jeg har aldrig selv brugt dem.
Avatar billede ulrikm Nybegynder
10. august 2011 - 18:56 #6
Avatar billede ulrikm Nybegynder
10. august 2011 - 19:23 #7
hov, det var samme som arnes sidste..
Avatar billede johny Nybegynder
10. august 2011 - 19:37 #8
Jep, det sidste link som Arne linkede er korrekt. Hvis du går ind i din app.xaml fil, så kan du på rod elementet tilføje en eventhandler til UnhandledException.

Som der også står i linket, så er det vigtigt at du sætter e.Handled = true, hvis du ikke ønsker at programmet går ned.
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
11. august 2011 - 12:41 #9
Nice. Det virker (:

tak for svarene. Arne_v du kom vist med det mest nyttige svar! :D

send svar: (:
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
15. august 2011 - 14:22 #10
sv:

Hader udstående points. Og har givet jer tid til at sende et svar (: