Avatar billede joki Juniormester
10. august 2011 - 12:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Membership access pr. rolle

Hej

Jeg benytter membership til at styre adgangen til bestemte mapper og sider.
Hvor gemmes disse regler og vil det virke når projektet kommer ud at ligge hos en host ?
Avatar billede jokkejensen Novice
10. august 2011 - 12:50 #1
Membership info, roller mm, findes i db. I tabellerne med prefix aspnet_ ex "aspnet_membership" rollerne er i "aspnet_Roles".

Så ja det vil fungere ved flytning
Avatar billede joki Juniormester
10. august 2011 - 14:33 #2
ok, mine ligger så i mysql :-) men, hvor ligger info om hvilke mapper som de forskellige roller har adgang til ?
Mit problem er at jeg opdagede at de restriktioner jeg havde sat under security i admin tool ikke fulgte med over da jeg skiftede udviklings maskine.
Så jeg undre mig over hvis de skulle virke når det bliver lagt hos host ??
Avatar billede jokkejensen Novice
10. august 2011 - 16:31 #3
Og hvordan er dit membership configureret i app.config/web.config ?
Avatar billede joki Juniormester
10. august 2011 - 18:02 #4
<configuration>
  <connectionStrings>
    <add name="ConnString" connectionString="Database=SERVICESCHEMA;Data Source=127.0.0.1;                        User Id=root;Password="/>
  </connectionStrings>

    <system.web>
      <authentication mode="Forms" >

        <forms loginUrl="/Account/Login.aspx" />
      </authentication>
      <authorization>
      </authorization>
      <roleManager defaultProvider="MySqlRoleProvider" enabled="true" cacheRolesInCookie="true" cookieName=".ASPROLES" cookieTimeout="30" cookiePath="/" cookieRequireSSL="false" cookieSlidingExpiration="true" cookieProtection="All">
        <providers>
          <clear/>
          <add name="MySqlRoleProvider" type="Andri.Web.MySqlRoleProvider" connectionStringName="ConnString" applicationName="TechNoNet" writeExceptionsToEventLog="false"/>
        </providers>
      </roleManager>
      <membership defaultProvider="MySqlMembershipProvider" userIsOnlineTimeWindow="15">
        <providers>
          <clear/>
          <add name="MySqlMembershipProvider" type="Andri.Web.MySqlMembershipProvider" connectionStringName="ConnString" applicationName="TechNoNet" enablePasswordRetrieval="false" enablePasswordReset="true" requiresQuestionAndAnswer="false" requiresUniqueEmail="true" passwordFormat="Hashed" writeExceptionsToEventLog="true"/>
        </providers>
      </membership>
      <compilation debug="true"/>
    </system.web>

  <system.webServer>
    <modules runAllManagedModulesForAllRequests="true"/>
  </system.webServer>
</configuration>
Avatar billede joki Juniormester
11. august 2011 - 22:40 #5
Har lavet 2 ekstra sektioner.

<location path="." allowOverride="true">

<location path="AdminAccess">
    <system.web>
      <authorization>
        <allow roles="Administrator"/>
        <deny users="*"/>

      </authorization>
    </system.web>
  </location>
  <location path="UsersAccess">
    <system.web>
      <authorization>
        <allow roles="Administrator,Users"/>
        <deny users="*"/>

      </authorization>
    </system.web>
  </location>