Avatar billede steen_hansen Forsker
09. august 2011 - 18:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Haj til batch-job søges: ZIP

Jeg skal pakke diverse filer til en ZIP-fil. Jeg har googlet mig frem til et script, der benytter 7-zip. Dette script pakker filerne i en mappe fint nok, men jeg skal lægge ektra kommandolinier ind i batch-jobbet til hver enkelt mappe.

Desuden er der et problem, når mappen, hvor filerne skal zippes fra, indeholder danske karakterer, som f.eks. i Åge eller Jørgen:

C:\Documents and Settings\Åge\Skrivebord\.......

Scriptet vil ikke køre fordi ø bliver erstattet med et andet tegn. Jeg har endda rettet CP fra 850 til 865 og genstartet maskinen. Men det hjalp ikke.

Er der nogen, der kan lave et script (batch-fil), som zipper alle filer i en mappe på Skrivebordet, og som samtidig bevarer mappestrukturen?
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. august 2011 - 18:51 #1
PS: Brugeren skal kunne oprette nye mapper, som indeholder både mellemrum og danske karakterer. Alle disse mapper skal ligge inde i mappen Dokumenter på Skrivebordet. Det er hele mappen Dokumenter, som skal zippes, og samtidig bibeholde mappestrukturen.
Avatar billede GooFY79 Nybegynder
09. august 2011 - 19:50 #2
Det er lidt uklart hvad præsis du vil have dit script til at gøre.

Hvis jeg skal pakke alle filer og foldere på mit skrivebord ned i en zip fil, så skriver jeg bare sådan her?

7z.exe a c:\temp\fisk.zip "c:\Users\brugernavn\Desktop"

Det tager alle filer og foldere, inclusive æøå og mappe struktur.
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. august 2011 - 20:58 #3
Hej Goofy

Jeg håber da, at det er meget tydeligt beskrevet.

09. august 2011 kl. 18:51:21

"Alle disse mapper skal ligge inde i mappen Dokumenter på Skrivebordet. Det er hele mappen Dokumenter, som skal zippes, og samtidig bibeholde mappestrukturen."

Du er lidt hurtig til at lægge et svar. Du har ikke set på det ovenstående:

"Desuden er der et problem, når mappen, hvor filerne skal zippes fra, indeholder danske karakterer, som f.eks. i Åge eller Jørgen"
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. august 2011 - 21:00 #4
Det tager det ikke, når det afvikles v.hj.a. et batch-job. ø bliver skrevet som Alt/155 (vistnok), men ikke som ø, filen findes ikke.
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. august 2011 - 21:14 #5
Opretter et nyt spørgsmål
Avatar billede GooFY79 Nybegynder
09. august 2011 - 21:19 #6
Jeg læste det hele, men forstod det ikke, og forstår det stadig ikke....

Hos mig virker det fint:

C:\En mappe med ÆØÅ og æøå>7z.exe a c:\en anden mappe med ÆØÅ\æøåfiler.zip "c:\Documents and settings\navn med æøåÆØÅ\Desktop\Dokumenter"

Den kommando pakker alle filer og foldere der ligger i Dokumenter på skrivebordet ned i en fil der hedder æøåfiler.zip
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. august 2011 - 21:38 #7
Ok. Men når jeg angiver dette:

FOR %%A IN (%DATE:/=%) DO SET Today=%%A

C:\Programmer\7-Zip\7zG.exe a -tzip C:\Documents and Settings\Åge\Desktop\Zippede filer til uploads\%TODAY%.zip C:\Documents and Settings\Åge\Desktop\Dokumenter\*.*

- kan den ikke finde ud af Å i navnet Åge, den udskriver et andet tegn, og så findes filen ikke.
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. august 2011 - 21:42 #8
Rettelse:

FOR %%A IN (%DATE:/=%) DO SET Today=%%A

C:\Programmer\7-Zip\7zG.exe a -tzip C:\Documents and Settings\Åge\Skrivebord\Zippede filer til upload\%TODAY%.zip C:\Documents and Settings\Åge\Dokumenter\*.*