Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
08. august 2011 - 19:37 Der er 15 kommentarer

Pc mus lagger når pc arbejder

hejsa.

min mus den lagger som bare sindsyg og nogen gange sætter den sig helt fast i 2-7 sek, og når den begynder at hakke i det skal jeg skifte udb stik først også køre den fint igen, så går der ca 1 time også begynder den at hakke i det igen, så skal jeg ksifte usb stik også virker den perfekt, hvad kan skyldes dette problem?

har hørt det måske skulle være min grafik driver, men har idag lige fået nyt grafik kort og installeret den nyeste driver
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2011 - 19:45 #1
prøv at tjeck din task bar om din cpu kører i 100%
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2011 - 19:45 #2
mener job liste
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
08. august 2011 - 19:52 #3
dens vinger rimlig meget alt mellem 10-60%
08. august 2011 - 21:07 #4
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
08. august 2011 - 21:25 #5
det er windows 7 det drejer sig om

og siden jeg kørte en virus scan sidst jeg skrev om cpu'en var det derofr den lå på 10-60%

nu når jeg kun er på netter, og har skype åben, så er mit cpu brug på 1%-15%
08. august 2011 - 21:33 #6
---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. august 2011 - 21:48 #7
Siden det hjælper at skifte USB port, lyder det som en mus der trænger til at blive udskiftet!
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
08. august 2011 - 22:00 #8
musen er helt ny, ikke mere end 5 dage gammel, købte nemlig en ny fordi jeg trode min gamle mus var ødelagt.

karise - takker jeg prøver engang
Avatar billede flemon Nybegynder
09. august 2011 - 02:12 #9
Det lyder som et driver problem med musen?? Den må optage en masse resourcer efter noget tid? Har du prøvet at installere den nyeste driver fra producentens hjemmeside, og ikke "bare" den som win 7 bruger?
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
09. august 2011 - 17:08 #10
jeg tror det har noget at gøre med min skærmdriver kan det passe?

min skærm er begyndt et gå i sort også siger den, intet signal, og nogen ganger fryser skærmen bare helt, så skal jeg genstart emin pc før den virker normal igen
Avatar billede flemon Nybegynder
09. august 2011 - 17:19 #11
Det kan sagtens være at det er skærmen der fryser, og ikke blot musen.

Er det er bærbar eller stationær maskine? Hvis det er en bærbar kan du evt. prøve at bruge touchpad´en for at se om du der kan flytte musen. Hvis du har en stationær kan du evt. prøve at trykke på windowstasten på dit tastetur, for at se om den åbner winduet for startknappen.
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
09. august 2011 - 19:10 #12
det er stationær,
og jeg prøvede at skifte vindue med alt + tab da det var den frøs, men det hjalp intet, der var det hele min skærm der frøs, men når  det kun er musen der stopper kan jeg sagtens skifte vindue osv..

skal dog siges, at min skærm kun fryser, og viser intet signal, når jeg prøver at starte crysis.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2011 - 18:08 #13
ustabil strømforsyning kunne det måske være. Den leverer ikke det den skal når den bliver opvarnmet.
Hvad med logs fra Malwarebytes og Hijackthis?
14. august 2011 - 19:07 #14
...Hvad med logs fra Malwarebytes og Hijackthis? ... - Namlig !!!
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
14. august 2011 - 19:25 #15
jo beklager hvade helt svedt den ud.
jeg er pt ikke på den pc hvor min mus lagger, da jeg har fået fortalt min strømfosyning ikke giver nok strøm har jeg valgt at holde dne pc lukket intil jeg har fået en ny strømforsyning hjem