Avatar billede lakana Nybegynder
07. august 2011 - 20:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Importere i Excel

Hej,

Jeg har en Excel-fil som skal hente noget data fra en Excel-fil som ikke er åben. Hvordan gør man det? Jeg kan ikke rigtigt finde nogen import-funktion, men jeg kunne forestille mig, at der var en relativ let metode til blot at finde data i et felt fra en lukket fil.
Avatar billede store-morten Ekspert
07. august 2011 - 21:14 #1
Og kæder dur ikke?
Avatar billede lakana Nybegynder
07. august 2011 - 21:09 #2
Altså noget i stil med:

print file_get_contents(filename);

Det skal helst være et array med flere filer, hvor jeg så bruger en løkke til at hente et datafelt fra alle filnavnene, og skriver dem i mit "main regneark", men det håber jeg på selv at kunne finde ud af. Det vigtige er bare, at jeg lærer at importere fra uåbne excel-filer
Avatar billede lakana Nybegynder
07. august 2011 - 21:54 #3
det ligner præcis hvad jeg skal bruge, men jeg kender slet ikke den funktion. hvor finder jeg den i excel 2007?
Avatar billede lakana Nybegynder
07. august 2011 - 21:59 #4
nu har jeg fundet det under Data -> Forbindelser, og så har jeg søgt på et regneark, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gøre.

mit problem er, at jeg har 3-4 forskellige regneark, hvor jeg skal hente en enkel celle fra hver og skrive ind i hver sin celle i mit hovedregneark/masterregneark. tror du i så fald, at kæder er det rigtige at benytte?
Avatar billede store-morten Ekspert
07. august 2011 - 22:21 #5
3-4 forskellige regneark, hvor jeg skal hente en enkel celle fra
Så burde kæder kunne bruges.

Det kræver at pladceringen på de filer du henter fra ikke ændres?

Du åbner dit ark du skal hente fra og åbn så dit "main regneark"
i en celle skriver du = og med musen klikker du over på dit ark du skal hente fra,
og med musen klikker du på den celle du vil hente data fra, afslut med 'Enter'

=[Mappe2.xlsx]Ark1!$A$1
Bliver så til:
='C:\Users\Brugernavn\Desktop\[Mappe2.xlsx]Ark1'!$A$1
når du har lukket dit ark du henter fra, luk derefter dit "main regneark"
Når du så åbner dit "main regneark" spørges der om du vil opdatere kæder, vælg 'Opdater'

Husk at kikker på dine aabnespoergsmaal:
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/lakana
Avatar billede store-morten Ekspert
07. august 2011 - 22:28 #6
Bliver så til:
='C:\Users\Brugernavn\Desktop\[Mappe2.xlsx]Ark1'!$A$1
Er kun et eks. stien afhænger af hvor du har gemt din fil, men det kommer automatisk ;-)
Avatar billede lakana Nybegynder
07. august 2011 - 22:40 #7
hej store-morten. mange tak for svaret. jeg forsøger mig lige om et øjeblik og vender derefter tilbage - forhåbentlig klogere på mit problem :-)

jeg er i gang med at lukke alle de åbne spørgsmål.
Avatar billede lakana Nybegynder
13. januar 2012 - 13:12 #8
hej store-morten. undskyld det sene svar. jeg glemte alt om det. læg et svar
Avatar billede store-morten Ekspert
13. januar 2012 - 16:11 #9
Et 'Svar'