Avatar billede Ekspertbruger Nybegynder
07. august 2011 - 17:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bruger-rettigheder: fejl ved udvægelse af hvem der har rettigheder.

Hej eksperter.

Jeg er stødt ind i en fejl, som jeg ikke plejer at have problemer med.

Min kode ser sådan her ud:
$GET = mysql_query("SELECT user_level FROM users WHERE user_name='$_SESSION[user_name]'") or die(mysqlerror());

if($_SESSION['$GET'] > 10)

Ved koden sker der simpelthen ikke noget. Jeg kan ikke rigtigt se, hvad fejlen skulle være?

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede majbom Novice
07. august 2011 - 17:42 #1
du skriver ikke hvad problemet/fejlen er, men dether ser i hvert fald forkert ud:

($_SESSION['$GET']

der skal ikke ' rundt om variablen $GET
Avatar billede Ekspertbruger Nybegynder
07. august 2011 - 18:02 #2
Jeg skrev at der ikke skete noget - jeg mente dermed at, hvis en bruger med rang 1 prøver at komme til funktionen, vil brugeren få tilladelse, men det er selvfølgelig kun dem med rangen 10, som skal have tilladelse til det. :)

Super det er fjernet - de to '' kom efter at jeg har prøvet at lede efter fejlen :)

Problemet er at jeg ikke kan give jer, så meget at arbejde med.

Mon problemet er noget med session?
Avatar billede vagnk Juniormester
07. august 2011 - 18:27 #3
Jeg tror det er din where-clause
WHERE user_name='$_SESSION[user_name]'
den er gal med med. Jeg mener den evaluerer til helt præcist ingenting og den fanges ikke i en die() fordi statementet som sådan er korrekt.

Når man samler koden på den måde skal man have en smule check på sine quotes.
Avatar billede majbom Novice
07. august 2011 - 18:39 #4
ja, som vagnk siger, så prøbv lige at ændre din WHERE-clause til:

='" . $_SESSION['user_name'] . "'
Avatar billede Ekspertbruger Nybegynder
07. august 2011 - 19:52 #5
$get = mysql_query("SELECT user_level FROM users WHERE user_name='$_SESSION[user_name]'") or die(mysqlerror());
while ($row = mysql_fetch_assoc($get))
{
$rang = $row['user_level'];
}

echo $rang;
- siger den 10, hvilket min rang er - så noget må den vel evaluere?

Jeg ved ikke, hvad forskellen skulle være, hvis jeg rettede det, men  jeg prøver at se ad :)

Nu virker det - jeg tror ikke at det var min ='$_SESSION[user_name]', da det virker med min metode og jeres :)

Det virkede da jeg brugte:

$get = mysql_query("SELECT user_level FROM users WHERE user_name='$_SESSION[user_name]'") or die(mysqlerror());
while ($row = mysql_fetch_assoc($get))
{
$rang = $row['user_level'];
}

istedet for:
$GET = mysql_query("SELECT user_level FROM users WHERE user_name='$_SESSION[user_name]'") or die(mysqlerror());

if($_SESSION['$GET'] > 10)
Avatar billede Ekspertbruger Nybegynder
12. august 2011 - 18:16 #6
Nogen der vil have svar?
Avatar billede majbom Novice
12. august 2011 - 19:11 #7
jeg springer over :)
Avatar billede Ekspertbruger Nybegynder
15. august 2011 - 20:59 #8
svar så :P