Avatar billede waldenb Nybegynder
05. august 2011 - 20:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Boot disk failure insert system disk and press enter

Hejsa,
Jeg har lige samlet en ny computer med følgende specs:

Motherboard: Gigabyte GA-Z68X-UD5
Processor: i7 2600K
Grafikkort: Gainward GeForce GTX 580 3072MB
RAM: 2x4 GB Caorsair Vengance DDR3, 1600MHz
Harddisk: Corsair SSD Force Series 3, 60GB
Optisk Drev: Lite-On DVD/Blu-Ray, iHOS104-37

Jeg skal til at installere Windows7, men får "Boot disk failure insert system disk and press enter" meddelelsen.

Efter at have søgt lidt, kan jeg kun finde løsninger hvis problemet er defekt disk, løse kabler, defekt drev.

Begge drev bliver genkendt i BIOS.
Jeg har sat det optiske som første boot prioritet.
Win7 DVD'en virker (testet på min bærbare).

Jeg prøver at lave en boot usb med denne guide:

hxxt://http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/

fra min bærbare med windows vista (32 bit) men får at vide at "this version of E:/boot/bootsect.exe is not compatible with the version of windows you're running...".

Og så sidder jeg lidt fast. Kan man bruge en windows7 32 bit cd til at gøre usb-stick bootmgr kompatibel, og så kopiere windows7 64 bit filerne? Ellers er jeg helt i vildrede. Så alle forslag modtages, og afprøves :)

Mvh
Avatar billede claes57 Ekspert
05. august 2011 - 21:19 #1
tjek dvd-drevet fx via en ekstern opkobling på en anden maskine - eller få den byttet.
For du husker ved der i starten at 'tryk på en tast for at starte fra cd' - hvis du ikke trykker på noget, så vil den jo starte fra den ikke installerede harddisk.
Avatar billede waldenb Nybegynder
05. august 2011 - 21:57 #2
Der kommer slet ikke den der "press any key to boot fromcd", den prøver bare automatisk. Den bruger også lidt tid på at søge, hvis man har drevet ude, og skubber det ind, når den beder om cd.

Men en ven sagde at det ville virke fint med at bruge en x84 installations disk til at lave bootmgr, og så smide x64 filerne over, så det endte jeg med, og det virkede heldigvis. Og Lite-On drevet virker fint inde i windows. Ellers tak...