Avatar billede rabbedk Nybegynder
03. august 2011 - 09:14 Der er 1 kommentar

Hjælp til gammel ASP kode

Hej

Jeg har noget kode som jeg gerne vil have noget hjælp til:

<% if(session("login")="") then response.redirect "default.asp"%>
<!--#include virtual="/inc/inc.default.asp"-->
<%

    set db=db_open
    set rs=db.execute("SELECT * FROM settings WHERE id=0")
    recipient=rs("email")
    url_order=rs("url_order")
    cancelorder=rs("cancelorder")
    cancelorder_en=rs("cancelorder_en")
    rs.close
    set rs=nothing

    email=request("e-mail")
    set rs=db.execute("SELECT book.*, hotel.hotel as hotel_name,hotel.phone as hotel_phone,hotel.fax as hotel_fax,hotel.email as hotel_email FROM book Inner Join hotel ON book.hotel=hotel.id WHERE book.id='"&request("bid")&"'")

    dim fs,f
    set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    if(session("order_language")="en") then
        set f=fs.OpenTextFile(server.MapPath("\")&"\email_en.htm",1,true)
    else
        set f=fs.OpenTextFile(server.MapPath("\")&"\email.htm",1,true)
    end if
    sTmp=f.readall
    f.Close
    set f=nothing
    set fs=nothing

    mArr=array("","Januar","Februar","Marts","April","Maj","Juni","Juli","August","September","Oktober","November","December")

    d=day(rs("day"))
    if(len(d)=1) then
        d="0" & d
    end if
    dt=d&" "&mArr(month(rs("day")))&" "&year(rs("day"))

    if(rs("confirm")=1) then
        morethan16=0
        subject="xxx online - " & dt
        if(session("order_language")="en") then
            text="This order confirmation must be brought and handed to the waiter at the table.<br>Payment for xxx Dinnershow, drinks, and possible additional menu fees, will be made at the show."
            program=session("program_uk")
        else
            text="Denne bekræftelse skal medbringes på aftenen og afleveres til tjeneren ved bordet.<br>Afregning for xxx Dinnershow samt drikkevarer og evt. menutillæg foretages på aftenen."
            program=session("program_dk")
        end if
    else
        morethan16=1
        subject="Forespørgsel - xxx online - " & dt
        if(session("order_language")="en") then
            text="<span style=""font-weight:bold;color:blue"">We have received your inquiery and will send an e-mail confirmation to you, as soon as possible.</span>"
            cancelorder=cancelorder_en
            program=session("program_uk")
        else
            text="<span style=""font-weight:bold;color:blue"">Vi har modtaget din forespørgsel og vil vende tilbage hurtigst muligt med en bekræftelse pr. mail.</span>"
            program=session("program_dk")
        end if

    sTmp=replace(sTmp,"<!--#date-->",dt)
    sTmp=replace(sTmp,"<!--#hotelemail-->",rs("hotel_email"))
    sTmp=replace(sTmp,"<!--#hotel-->",rs("hotel_name"))
    sTmp=replace(sTmp,"<!--#hotelphone-->",rs("hotel_phone"))
    sTmp=replace(sTmp,"<!--#hotelfax-->",rs("hotel_fax"))

    sTmp=replace(sTmp,"<!--#book_name-->",rs("book_name"))
    if(rs("hotel_package")) then
        if(session("order_language")="en") then
            sTmp=replace(sTmp,"<!--#hotel_package-->","Yes")
        else
            sTmp=replace(sTmp,"<!--#hotel_package-->","Ja")
        end if
    else
        if(session("order_language")="en") then
            sTmp=replace(sTmp,"<!--#hotel_package-->","No")
        else
            sTmp=replace(sTmp,"<!--#hotel_package-->","Nej")
        end if

    on error resume next
    sTmp=replace(sTmp,"<!--#guest_name-->",rs("guest"))
    sTmp=replace(sTmp,"<!--#guest_email-->",rs("guest_email"))
    sTmp=replace(sTmp,"<!--#guest_phone-->",rs("guest_phone"))
    sTmp=replace(sTmp,"<!--#number-->",rs("number"))

    sTmp=replace(sTmp,"<!--#comment-->",rs("comment"))
    sTmp=replace(sTmp,"<!--#menu-->",rs("menu"))
    sTmp=replace(sTmp,"<!--#allergy-->",rs("allergy"))
    sTmp=replace(sTmp,"<!--#drinks-->",rs("drinks"))
    sTmp=replace(sTmp,"<!--#url_order-->",url_order)
    sTmp=replace(sTmp,"<!--#text-->",text)
    sTmp=replace(sTmp,"<!--#program-->",program)
    if(rs("kategoriA")) then
        sTmp=replace(sTmp,"<!--#kategori-->","A")
    else
        sTmp=replace(sTmp,"<!--#kategori-->","B")
    end if

    if(rs("number")<=16) then
        sTmp=replace(sTmp,"<!--#cancelorder-->",cancelorder)
    end if
    on error goto 0

    if(session("order_language")="en") then
        response.write replace(sTmp,"<!--#price-->","<th align=""left"">Price per guest</th><td>"&rs("price")&"</td></tr>")
    else
        response.write replace(sTmp,"<!--#price-->","<th align=""left"">Pris pr. gæst</th><td>"&rs("price")&"</td></tr>")
    end if

    rs.close
    set rs=nothing
    db.close
    set db=nothing

%>

Det er dette stykke der volder mig problemer:

if(session("order_language")="en") then
        response.write replace(sTmp,"<!--#price-->","<th align=""left"">Price per guest</th><td>"&rs("price")&"</td></tr>")
    else
        response.write replace(sTmp,"<!--#price-->","<th align=""left"">Pris pr. gæst</th><td>"&rs("price")&"</td></tr>")
    end if

Jeg vil gerne have hvis "hotel_package" er = nej så skal den IKKE outputte noget. Det store spørgsmål er hvordan jeg får det inkluderet i ovenstående kode?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2011 - 09:41 #1
læg en test udenom det hele

if hotel_package <> "nej" then
    if(session("order_language")="en") then
        response.write replace(sTmp,"<!--#price-->","<th align=""left"">Price per guest</th><td>"&rs("price")&"</td></tr>")
    else
        response.write replace(sTmp,"<!--#price-->","<th align=""left"">Pris pr. gæst</th><td>"&rs("price")&"</td></tr>")
    end if

her kører den ind i koden hvis hotel_package ikke er nej