Avatar billede ph33 Nybegynder
03. august 2011 - 09:14 Der er 14 kommentarer

opsætning til at sende mail på server

Hej

Jeg har en CentOS Server (webserver), som jeg gerne vil bruge til at sende mails fra hjemmesiden. Så håber der er en som kan fortælle mig hvilket program jeg skal installer og hvorledes det skal sættes op.

Da jeg er kunde ved one.com, vil jeg gerne benytte deres smtp server til at sende til. Denne server kræver godkendelse og anvender port 2525.

SMTP: send.one.com
Port: 2525

1. Hvilket mail program
2. Hvordan sættes det op til hjemmesiden
Avatar billede fixbabe Nybegynder
03. august 2011 - 10:38 #1
lad mig se om jeg forstår dig korrekt: du har en server med centos hos one.com?
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. august 2011 - 15:10 #2
Er det et webhotel, eller en hel server du har fuld adgang til ?

Er det først nævnte skal du nok sætte det sprog du skriver hjemmesiden i, eks. PHP (hvis det er muligt) ?

Er det sidst nævnte, kan du bruge postfix. Jeg går ud fra det skal køre på samme server i så fald, så det er bare vigtigt at localhost har adgang til at sende, samt at relayhost er angivet i main.cf filen.
Avatar billede ph33 Nybegynder
03. august 2011 - 21:10 #3
Det er min egen server som køre min hjemmeside, så jeg har fuld adgang til den.

men vil gerne sende min post ud via one.com, så jeg er sikker på den ikke bliver fanget af spamfilter pga. afsender.

#2:
Jeg anvender PHP, og kan godt lave den køde der skal bruges på hjemmesiden til at sende.

Men der skal installeres et progtram f.eks. postfix, er det bare det man bruger eller er der flere muligheder?

Kan du hjælpe mig med hvad der skal installeres i forbindelse med postfix samt configurer main.cf?
Avatar billede mgjuhler Nybegynder
03. august 2011 - 21:15 #4
mit forslag er at du sender alt dit mail ud igennem din egen server i stedet for igennem one.com

Bare smid sendmail på så kører det hele af sig selv
Avatar billede ph33 Nybegynder
04. august 2011 - 09:47 #5
Skal jeg bruge sendmail eller postfix?

#4
Kan du give linke til en guide så det bare virker?
har tidliger forsøgt med sendmail uden held, da alt mail blev fanget af spamfilter.
Avatar billede mgjuhler Nybegynder
04. august 2011 - 09:59 #6
"yum install sendmail -y"
Men hvis dine mails bliver fanget som spam så sender du dem forkert.
Hvor mange e-mails sender du afgangen? og med hvilket formål? hvordan er de bygget op? (html)?
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. august 2011 - 10:21 #7
Det er nok potato/potato hvad du vælger. :)

Der kan være mange grunde til mails bliver fanget i spam filter. Hvis den ikke opfører sig som en FQDN server eller serveren er blacklistet er bare en af de få. Normalt ville den så bare droppe
Mailen helt og ikke ligge den i spam.

Giver serveren nogen fejl, evt hos modtageren som smider dem i spam?
Avatar billede ph33 Nybegynder
04. august 2011 - 11:42 #8
#7
hvis jeg sender til gmail/hotmail lander den i spam, hvis jeg sender til tdc f.eks. kommer den slet ikke frem.

grunden til jeg gerne vil sende via en andens smtp er for at undgå problemer med DQDN og blackliste som du snakker om.

det er længe siden jeg sidst arbejde med det, men mener ikke modtageren fik nogen fejl.
Avatar billede fixbabe Nybegynder
04. august 2011 - 14:19 #9
Det ændre ikke på afsender domænet bare fordi du sender igennem en anden smtp udbyder. Hvis din mail bliver tagget som spam så er det kun et spørgsmål om tid før den bliver nakket selvom du sender igennem en anden smtp udbyder.

hvis din mail lander i spam mappen hos hotmail eller gmail så er det fordi din mail er bygget forkert op, du kan læse på deres hjemmeside hvordan en mail skal bygges om så den ikke bliver tagget. Er du sikker på at mailen til tdc e-mailen ikke bare er blevet greylisted?
Avatar billede ph33 Nybegynder
04. august 2011 - 17:16 #10
#9
Jeg har ikke forstand på hvorfor min email bliver fanget af spam.

Men jeg har haft en del til at se på opbygningen af min email og den skulle ikke fejle noget.

Hvorefter jeg ikke har kunne finde en løsning og har droppet det. Men det skulle jo ikke kunne være så svært.

Vil gerne prøver på en frisk, og håber i den forbindelse at det kommer til at virke.

Så er klar til at lade mig guide....
Avatar billede lassebm Nybegynder
05. august 2011 - 12:03 #11
Har du opsat MX record for dit domæne?
Nogen mailservere kontrollere om en MX record eksistere for en given afsender.
Avatar billede ph33 Nybegynder
05. august 2011 - 13:53 #12
jeg har ikke gjort andet en oprettet domænet ved gratisdns til at peje på min ip adresse, og så sat min router op til at peje på min server på port 80.

Det var for at undgå en masse opsætning at jeg gerne ville kunne sende via en anden smtp...

Men det er måske ikke sp slemt at sætte det op ?
Avatar billede ph33 Nybegynder
09. august 2011 - 15:26 #13
er der en som kan sætte min server op for mig så den bare virker!

er villig til at betale for det!
Avatar billede fbh Nybegynder
06. september 2011 - 18:21 #14
Sikke en masse ævl der har været i denne her tråd.

1 )  Du har en server der hjemme, på din egen internetforbindelse - den kører CentOS.
2 )  Du vil gerne sende e-mail igennem one.com og bruge SMTP auth via PHP.

1) OK, det er med sandsynlighed derfor du bliver blokeret. Der er mange faktorer, men lad den ligge der.

2 )  Drop sendmail, den er gammel og morfar-agtig. Brug postfix.

# Sørg for at sendmail er væk
yum remove sendmail

# Installer postfic
yum install postfix

# Tilføj et par linjer til postfix conf der definerer at du skal relaye og authe til dit relay
relayhost = min.udbyders.smtp.dk:2525
smtp_sasl_auth_enable = yes
smtp_sasl_password_maps = hash:/etc/postfix/saslusers
smtp_sasl_mechanism_filter = login

# gem den og luk.
# Opret filen /etc/postfix/saslusers og prop dette i den:
min.udbyders.smtp.dk mitbrugernavn@blabla.dk:mitpassword

# Du skal selvfølgelig bruge dine egne serveradresser og dit eget login.
# Sørg for at postfix kender dit auth:
postmap /etc/postfix/saslusers

og genstart postfix: /etc/init.d/postfix restart

- Jeg kan ikke tilbyde at hjælpe dig for penge, det strider mod min kontrakt med min arbejdsgiver. Men jeg håber du får det til :)