Avatar billede doto Nybegynder
02. august 2011 - 15:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udtryk som kan tælle

I en database har jeg lavet en formular hvor man i et felt skal indtaste 'Hold nr.'.
Indtastes der f.eks. 18-22 betyder det at der er tale om hold nr. 18, 19, 20, 21 og 22 dvs. 5 hold i alt. Indtastes der 18-20,22 betyder det at der er tale om hold nr. 18, 19, 20 og 22, dvs. 4 hold i alt.
Jeg har ved siden af dette felt brug for et felt, 'Antal hold i alt', som automatisk kan regne ud hvor mange hold der er tale om. Hvordan skal dette udtryk se ud? Udtrykket skal altså kunne håndtere flere muligheder for indtastning.
Jeg anvender Access 2010.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2011 - 17:29 #1
Jeg tror ikke det kan laves i et udtryk - men en funktion kan gøre det.

Function holdAntal(holdStr)
    Dim i, aI
    For Each i In Split(holdStr, ",")
        If InStr(1, i, "-", vbTextCompare) Then aI = 1 - Eval(i) Else aI = 1
        holdAntal = holdAntal + aI: Next
End Function
Avatar billede doto Nybegynder
03. august 2011 - 08:21 #2
Hej brugerekspert!

Tak for forslag til funktion.
Jeg skal lige bruge lidt tid til at afprøve dit forslag og vender herefter tilbage.
Avatar billede doto Nybegynder
04. august 2011 - 09:05 #3
Hej brugerekspert!

Jeg får muligvis ikke brug for at lave funktionen alligevel.

Du skal have dine points for dit arbejde - så send et svar!
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2011 - 23:31 #4
Selv om det nok var svar på dit spørgsmål var det en kommentar. Du får hermed ulejligheden med selv at lægge et svar hvormed du kan lukke spørgsmålet.
Avatar billede doto Nybegynder
11. august 2011 - 07:37 #5
Hej brugerekspert,

Ok - tak for hjælpen.
Avatar billede doto Nybegynder
11. august 2011 - 07:37 #6
svar