Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2011 - 02:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Google Translate Problemer

Halløj

Så står jeg overfor et MEGA træls problem, jeg kan ikke få google translate til at virke på min blog: http://www.pivskid.dk/blog
Koden er følgende:

<!-- Google Translate Element -->
<div id="google_translate_element" style="display:block"></div><script>
function googleTranslateElementInit() {
  new google.translate.TranslateElement({pageLanguage: "da"}, "google_translate_element");
};</script>
<script src="http://translate.google.com/translate_a/element.js?cb=googleTranslateElementInit"></script>

Har prøvet alverdens, men den bliver ved med bare at stå og "tænke" (Oversættelse i gang (0%)
Avatar billede claes57 Ekspert
31. juli 2011 - 13:07 #1
se lige på koden
body>
<!-- Google Translate Element -->
<div id="google_translate_element" style="display:block"></div><script>
function googleTranslateElementInit() {
  new google.translate.TranslateElement({pageLanguage: "da"}, "google_translate_element");
};</script>
<script src="http://translate.google.com/translate_a/element.js?cb=googleTranslateElementInit"></script>
</body>

</html>

<DIV id=container>
<DIV id=header>

fjern de to linjer, der er fremhævet
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2011 - 13:14 #2
Ja okai det har jeg så fjernet, men det løser ikke mit problem
Avatar billede claes57 Ekspert
31. juli 2011 - 13:42 #3
i linjen
};</script>

googles eget eksempel har ikke ;
det betyder nok næppe noget - ligesom den ekstre
style="display:block"
du har sat ind.
Og så har du " i stedet for ' i linjen
  new google.translate.TranslateElement({pageLanguage: "da"}, "google_translate_element");
det har du sikkert en grund til, men prøv originalen.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2011 - 14:27 #4
nu har jeg rettet de ting, så koden ser sådan ud nu:

<!-- Google Translate Element -->
<div id="google_translate_element"></div><script>
function googleTranslateElementInit() {
  new google.translate.TranslateElement({pageLanguage: 'da'}, 'google_translate_element');
}</script>
<script src="http://translate.google.com/translate_a/element.js?cb=googleTranslateElementInit"></script>

men den vil ikke endnu ?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. juli 2011 - 14:35 #5
da du fik koden fra google, klikkede du så i 'siden indeholder flere sprog' (der er jo engelsk og tysk udover dansk)?
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2011 - 14:49 #6
den har jeg også prøvet, men fik heller ikke det til at virke, så ser koden således ud:

<div id="google_translate_element"></div><script>
function googleTranslateElementInit() {
  new google.translate.TranslateElement({
    pageLanguage: 'da',
    multilanguagePage: true,
    layout: google.translate.TranslateElement.InlineLayout.SIMPLE
  }, 'google_translate_element');
}
</script><script src="//translate.google.com/translate_a/element.js?cb=googleTranslateElementInit"></script>
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2011 - 13:37 #7
Har fjernet siden, så problemet løst