Avatar billede jmarques Nybegynder
30. juli 2011 - 11:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hyperlinks i note felt (i formuler)

Hej alle,

Jeg synes at jeg har ledt grundigt i egenskaber efter muligheden for at give lov til at kunne indskrive (eller copy/paste) aktive links til internettet ind i mit note felt i min formular.

Jeg tænker ikke på den hyperlink knap man kan lave. Det skal være ligesom i f.eks. en mail hvor man derefter blot kan klikke med musen på linket og så åbner siden sig.

Er der nogen der kan være behjælpelig med dette?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Joachim
Avatar billede mugs Novice
30. juli 2011 - 11:53 #1
Private Sub Felt1_Click()
Dim strInput As String
strInput = Me.dit notatfelt
Application.FollowHyperlink strInput, , True
End Sub
Avatar billede jmarques Nybegynder
30. juli 2011 - 12:18 #2
Private Sub Felt1_Click()
Dim strInput As String
strInput = Me.dit notatfelt
Application.FollowHyperlink strInput, , True
End Sub

Mit notatfelt hedder: Beskrivelse

Hvad skriver jeg her: strInput = Me.dit notatfelt

Har forsøg med: strInput = Me.Beskrivelse

Og med: strInput = Beskrivelse

Giver det mening?

Mvh
Joachim
Avatar billede neoman Novice
30. juli 2011 - 12:22 #3
Kontollens  egenskab TextFormat ska lvær sat til Rich Text, i modsætning til Plain Text, so mer default. Hvis kontrollen er bundet til et felt af typen string idb'en, skal feltets egenskab ligeledes sættes til Rich Text
Avatar billede neoman Novice
30. juli 2011 - 12:24 #4
og så kan du klistre links ind i den tekst så meget som du lyster
Avatar billede mugs Novice
30. juli 2011 - 12:29 #5
Afprøvet og fungerer:

Private Sub beskrivelse_Click()
Dim strInput As String
strInput = Me.beskrivelse
Application.FollowHyperlink strInput, , True
End Sub

det reserverede ord Me refererer til den aktuelle formular og er ikke strengt nødvendigt. Nu skriver du ikke, om du får nogen fejl og i givet fald hvilken, så det er lidt svært at give et råd.
Avatar billede jmarques Nybegynder
30. juli 2011 - 12:30 #6
Sådan det fungerer - tusind tak !!
Avatar billede mugs Novice
30. juli 2011 - 12:32 #7
Min kode er afprøvet uden at ændre feltets egenskaber. Blot et ganske normalt notatfelt oprettet i tabellen og trukket ind i en formular!
Avatar billede jmarques Nybegynder
30. juli 2011 - 12:32 #8
Ahh ja ok det glemte jeg. Det beklager jeg.

Tak for hjælpen begge to - i får halvdelen af pointene hver synes jeg.

Mvh
Joachim
Avatar billede mugs Novice
30. juli 2011 - 14:03 #9
Tak for point, hvad var fejlen?