Avatar billede TumseMM Nybegynder
29. juli 2011 - 17:46 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Error vil ikke rykke ned

Hej Eksperten.dk

Min "echo'<span style="color:red";>'."Forkert password/brugernavn..".'</span>';", kan jeg ikke få placeret. Den sidder bare oppe i venstre hjørne, hvor der bare står: "Forkert password/brugernavn.." hvis der er en fejl. Som I kan se kan jeg sagtens placere min: echo'<span style="color:blue";>'."Du er logget ind..".'</span>'; med en div.

Hvad er der galt?

<?php                //LOGIN!

include'connect.php';

$submit=$_POST['login'];
$username = mysql_real_escape_string(strip_tags(htmlspecialchars($_POST['username']
)));
$password = md5($_POST['password']);

if ($submit){

$sql=mysql_query("SELECT * FROM `users` WHERE `username` = '".$username."' AND `password`= '".$password."'") OR die(mysql_error());
$c=mysql_num_rows($sql);
if($c>0){
$r=mysql_fetch_array($sql);

?>
<div style="position: absolute; width: 1233px; height: 0px;">
<?php
$_SESSION ['username'] = $r['username'];
echo'<span style="color:blue";>'."Du er logget ind..".'</span>';
}else{
echo'<span style="color:red";>'."Forkert password/brugernavn..".'</span>';
}}
?>

Tak på forhånd!
Avatar billede kjeldsted Novice
29. juli 2011 - 17:54 #1
Jeg vil gætte på at det kode du har postet er den allerførste del af koden, hvorfor den sjovt nok vises i toppen af siden.
Avatar billede TumseMM Nybegynder
29. juli 2011 - 18:48 #2
Nej, så enkelt er det ikke. Jeg har nemlig prøvet at rykke rundt på koden. Har prøvet at putte den under nogle andre scripte, men så kommer der bare nogle nye mellemrum... Kan man ikke putte den ind i en div? :)
Avatar billede kjeldsted Novice
29. juli 2011 - 18:58 #3
Det mest smarte ville måske nok være at ligge scriptet øverst på siden og så gemme beskeden i en variabel, der så kan udskrives længere nede i scriptet. Så ville jeg ligge en <div> et sted med indholdet af denne variabel.
Avatar billede kjeldsted Novice
29. juli 2011 - 18:59 #4
Bare husk at den skal gemmes som global variabel.
Avatar billede TumseMM Nybegynder
29. juli 2011 - 19:48 #5
Fedt, fedt, fedt! Men hvordan laver man en global variabel?
Avatar billede kjeldsted Novice
29. juli 2011 - 20:06 #6
"Fedt, fedt, fedt!"
- Virker det da?

global $var;
Avatar billede kjeldsted Novice
29. juli 2011 - 20:07 #7
Og det skal jo så skrives linjen før du sætter variablens værdi.
Avatar billede TumseMM Nybegynder
29. juli 2011 - 20:18 #8
Dette lader ikke til at virke. Hvad er der galt?

global $wrong;
$wrong = '<p style="color:red";>'."Forkert password/brugernavn..".'</p>';
}

Og længere nede på siden:

<?php
echo global '$wrong';
?>
Avatar billede phill94 Nybegynder
29. juli 2011 - 20:24 #9
<?php
echo global '$wrong';
?>

skal se sådan ud:

<?php
echo '$wrong';
?>

:)
Avatar billede phill94 Nybegynder
29. juli 2011 - 20:25 #10
Eller ups...
<?php
echo $wrong;
?>

^- sådan skal det se ud.
Avatar billede kjeldsted Novice
29. juli 2011 - 20:47 #11
#10: Præcis

Eller for den dovne:

<?=$wrong?>
Avatar billede webweaver Praktikant
29. juli 2011 - 20:53 #12
<div style="position: absolute; width: 1233px; height: 0px;">
<?php
$_SESSION ['username'] = $r['username'];
echo'<span style="color:blue";>'."Du er logget ind..".'</span>';
}else{
echo'<span style="color:red";>'."Forkert password/brugernavn..".'</span>';
}}
?>

Der er flere ting der falder mig i øjnene, når du kan få placeret den ene og ikke den anden.

For det første, så angiver du ikke left, top og så videre i din CSS, hvilket som udgangspunkt giver en placering i øverste venstre hjørne i body eller omkringliggende positioneret element.

For det andet, har du ikke nogen div på din "forkert pass ..." sektion. Den sidder på den anden side af else sætningen og vil derfor ikke have nogen effekt.

For det tredie, så har du ikke noget slut-tag på din div.
Det ved jeg så ikke, om du bare ikke har fået kopieret herind.
Avatar billede TumseMM Nybegynder
29. juli 2011 - 21:53 #13
I har allesammen ret. Giv svar, så uddeler jeg nogle points :) Mange tusind tak for hjælpen!
Avatar billede kjeldsted Novice
29. juli 2011 - 21:57 #14
Svar
Avatar billede webweaver Praktikant
29. juli 2011 - 23:01 #15
Lidt sent nu kan jeg se ...
Avatar billede kjeldsted Novice
29. juli 2011 - 23:18 #16
Hm... Det var da hurtigt de points blev givet ud.

Føler I jer snydt skal I være velkommen til at få del i rovet, bare sig til :)
Avatar billede cronaldo Nybegynder
30. juli 2011 - 00:41 #17
#12: Det er faktisk ikke helt korrekt, at en absolut-positionering altid vil være placeret i venstre side, hvis der ikke er sat en left-attribute. Hvis parent-elementet har sat position: relative; vil det absolut-placerede element placeres efter parent-elementets placering... Men det hører vidst under CSS-kategorien ;)
Avatar billede webweaver Praktikant
30. juli 2011 - 01:43 #18
#16 Naah det går nok.

#17 Læs hvad jeg skriver i #12 ;-)