Avatar billede Sjenja Nybegynder
28. juli 2011 - 17:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Afgrænsning af JOIN

Vi har denne her kode, som returnerer en række navne på undergrupper:

Set RS = Conn.Execute("SELECT DISTINCT Undergrupper.Tekst AS Tekst, Udbud.Undergruppering AS Undergrupperingsnr, Udbud.Undergruppering_direkte_link AS Direkte_link, Undergrupper.Raekkefoelge AS Raekkefoelge FROM Udbud INNER JOIN Undergrupper ON Undergrupper.Id=Udbud.Undergruppering ORDER BY Undergrupper.Raekkefoelge")

Men vi vil gerne have den afgrænset, så den kun viser de resultater, hvor Udbud.Undergruppering=2.

Hvordan får vi flettet det ind?
28. juli 2011 - 19:01 #1
Det må være "WHERE Udbud.Undergruppering =2", altså

et RS = Conn.Execute("SELECT DISTINCT Undergrupper.Tekst AS Tekst, Udbud.Undergruppering AS Undergrupperingsnr, Udbud.Undergruppering_direkte_link AS Direkte_link, Undergrupper.Raekkefoelge AS Raekkefoelge FROM Udbud INNER JOIN Undergrupper ON Undergrupper.Id=Udbud.Undergruppering WHERE Udbud.Undergruppering = 2 ORDER BY Undergrupper.Raekkefoelge")
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
28. juli 2011 - 19:06 #2
Du tilføjer bare følgende lige før "ORDER BY":

WHERE Udbud.Undergruppering = 2

Dvs:

Set RS = Conn.Execute("SELECT DISTINCT Undergrupper.Tekst AS Tekst, Udbud.Undergruppering AS Undergrupperingsnr, Udbud.Undergruppering_direkte_link AS Direkte_link, Undergrupper.Raekkefoelge AS Raekkefoelge FROM Udbud INNER JOIN Undergrupper ON Undergrupper.Id=Udbud.Undergruppering WHERE Udbud.Undergruppering = 2 ORDER BY Undergrupper.Raekkefoelge")
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
28. juli 2011 - 19:06 #3
argh, Christian kom først. Bare glem mit svar :)
28. juli 2011 - 21:13 #4
Svar fra mig.
Avatar billede Sjenja Nybegynder
28. juli 2011 - 21:21 #5
TAK for hjælpen :-) !!!