Avatar billede langkiller Nybegynder
28. juli 2011 - 13:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

billed uploader - upload til andet webhotel e.l.

har følgende simple kode der uploader et billede til en mappe på min server:

<?php
$target_path = "uploads/";
$target_path = $target_path . basename($_FILES['uploadedfile']['name']);

if ((($_FILES["uploadedfile"]["type"] == "image/gif")
|| ($_FILES["uploadedfile"]["type"] == "image/jpeg")
|| ($_FILES["uploadedfile"]["type"] == "image/pjpeg"))
&& ($_FILES["uploadedfile"]["size"] < 100000))
{
if(move_uploaded_file($_FILES['uploadedfile']['tmp_name'], $target_path))
{
echo "Filen ". basename( $_FILES['uploadedfile']['name']). " er blevet uploadet";
    }
    else { echo "der er sket en fejl!"; }

}
else
{ header('location: index.php?m=error'); }
?>

i den første del hvor der skal angives en sti for placering af filen,

$target_path = "uploads/";
$target_path = $target_path . basename($_FILES['uploadedfile']['name']);

kan man her ændre det til noget så billedet bliver sendt til et andet webhotel e.l. hvor der er mere plads?
Avatar billede Authiel Nybegynder
28. juli 2011 - 15:04 #1
Jeg er ikke sikker, men vil tro at det sagtens kan lade sig gøre. Kan forestille mig at det er noget med at skabe en connection til den anden server først, og så sætte det fulde URL ind til der hvor det skal ligge, eks.
Avatar billede Authiel Nybegynder
28. juli 2011 - 15:06 #2
Prøver lige igen!

$target_path = "http:// www . den-anden-server . dk / mappe-navn"
Avatar billede olebole Juniormester
28. juli 2011 - 17:16 #3
<ole>

Et alm. upload-script på din server kan naturligvis ikke uden videre lægge et billede i en mappe på en anden server ... og tak for det!

Du skal uploade billedet til din server - læse det binært - oprette en socket til den anden server - poste de læste data til den anden server - og til sidst lade et upload-script på den anden server gemme billedet.

/mvh
</bole>
Avatar billede langkiller Nybegynder
28. juli 2011 - 23:11 #4
#olebole: har ingen ide om hvordan man gør det. kan du evt. forklare det nærmere?
Avatar billede olebole Juniormester
29. juli 2011 - 00:04 #5
Avatar billede langkiller Nybegynder
08. august 2011 - 19:14 #6
Fedt! Tak for for hjælpen. smid et svar hvis du har lyst :)
Avatar billede olebole Juniormester
08. august 2011 - 19:52 #7
Ellers tak. Jeg samler ikke points, men læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  *o)
Avatar billede langkiller Nybegynder
21. september 2011 - 11:21 #8
...