Avatar billede joki Juniormester
28. juli 2011 - 13:15 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Gemmen List<> ved postback

Hej

Jeg har gemt List<> objekt i klassen "Model"
"Model" instantieres en gang "Controller" klassens contructor.

Jeg har behov for at kunne læse indholdet i List<> efter et postback, men her er den null. Kan objeket gemmes uden at benytte session ? Hvorfor gemmes det ikke, som f.eks. int eller string gør ?

På forhånd tak
Avatar billede janus_007 Nybegynder
28. juli 2011 - 22:05 #1
Lav den som en static :)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2011 - 04:36 #2
Jeg antager at data er session specifikke, naar du selv foreslaar Session. Hvis ikke saa var Application eller Singleton oplagt.

De oplagte muligheder er vel:
- server side i Session
- client side i ViewState

Husk at flere tabs i browseren kan dele Session.

Husk at ViewState sendes frem og tilbage og dermed koster baandbredde.

(og static er i kategori med Application og Singleton d.v.s. at data deles)
Avatar billede joki Juniormester
29. juli 2011 - 07:25 #3
Data er ikke gemt i session, men det var det eneste alternativ, jeg kunne forestille mig.Controlleren, som indeholder "model" classen med List<> er dannet via singleton, derfor ville jeg også mene det bør virke ?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2011 - 15:43 #4
Er data de samme for alle brugere?
Avatar billede joki Juniormester
30. juli 2011 - 08:27 #5
Ja data er ens for alle brugere
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2011 - 15:21 #6
Application eller Singleton
Avatar billede joki Juniormester
30. juli 2011 - 23:10 #7
Singleton
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2011 - 23:36 #8
Du kan enten gemme data i en ny singleton eller hvis den klasse som genererer allerede er en singleton saa gemme i den.
Avatar billede joki Juniormester
31. juli 2011 - 11:41 #9
Det er det, som er mit problem "Controlleren" er dannet som singleton. "Model" som instatieres første gang "Controlleren" kaldes i dennes kontruktor, indeholder mit List<> objekt.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2011 - 03:30 #10
Kan du saa ikke cache der?
Avatar billede joki Juniormester
01. august 2011 - 09:19 #11
Hvad mener du præcis med at cache der ? Bør det ikke også virke som jeg har beskrevet, det er mere det jeg ikke forstår.
Avatar billede joki Juniormester
01. august 2011 - 20:15 #12
Jeg havde kaldt en private variabel det samme som en variabel i en af metoderne. Selvom jeg refererede til den med this.xx gik det åbenbart galt.
Avatar billede joki Juniormester
01. august 2011 - 20:16 #13
men tak for indsatsen
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2011 - 23:26 #14
Cache virker a la:

if data already in cache then
    return data from cache
else
    get data
    store data in cache
    return data
end if
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2011 - 23:27 #15
this.xx vil altid bruge feltet xx ikke metode argumenter eller lokale variable