Avatar billede MadsDue Nybegynder
28. juli 2011 - 11:17 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

hjælpe til loginsystem

Hej

jeg er igang med at lave en hjemmeside..

Jeg har lavet en forside og sidder hvor man kan oprette sig som bruger og hvor man kan logge sig ind.

men jeg vil gerne have lavet følgende, som jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal gøre?

Hvordan forhindre jeg, at brugeren ikke kan kopier linket også kommer ind på siden uden at logge ind? og i stedet bliver henvist til en log ind side, før de kan komme videre?
Avatar billede coderdk Praktikant
28. juli 2011 - 11:22 #1
Din login skal bruge sessions - De beskyttede sider skal blot checke om din login session er sat.
Avatar billede MadsDue Nybegynder
28. juli 2011 - 11:32 #2
okay fedt nok:)

Har du et link, så jeg selv kan sætte det op på min pc'ere`?
Avatar billede coderdk Praktikant
28. juli 2011 - 11:46 #3
Mnææh - Hvis du ikke vil kode det selv, så er du nok nødt til at finde et script et sted - evt. søg på login her. Eller brug et CMS måske?
Denne kategori er primært til hjælp med PHP-programmering...
Avatar billede MadsDue Nybegynder
28. juli 2011 - 14:04 #5
okay. men jeg vil nemlig meget gerne lære at gør det.

Jeg kigger lige på nogle af Ronols sider, for at se om det kan hjælpe
Avatar billede dab93 Nybegynder
28. juli 2011 - 23:12 #6
Et eksempel kunne vaere:
if(isset($_POST['login'])) {
  $username = mysql_real_escape_string($_POST['username']);
  $password = mysql_real_escape_string($_POST['password']);
  $check = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = '$username' AND password = '$password'") or die("Fail in script: ". mysql_error());

  if($check==1) {
    $row = mysql_fetch_assoc($check);
    $_SESSION['username'] = $row['username'];
  }

Ved godt at der er flere sikkerhedshuller end som saa. For at tjekke om brugeren er logget ind paa en side, goeres saaledes:
if(isset($_SESSION['username'])) {
  // Sidens kode her
}

P.S. Sorry, ikke-dansk tastatur :)
Avatar billede cronaldo Nybegynder
30. juli 2011 - 00:36 #7
dab93: Jeg ville nok lave flg. tjek:

if(isset($_SESSION['username']) && !empty($_SESSION['username']))
{
    // sidens kode her.
}

Da vi ikke kender hans oprettelsesformular - og der ved vi ikke, om han sørger for, at brugernavnet skal indeholde tegn :-)
Avatar billede dab93 Nybegynder
31. juli 2011 - 22:57 #8
#cronaldo
Jeg forstaar godt hvad du mener, jeg tog bare udgangspunkt i at han har en ordenlig oprettelsesformular. Jeg har heller ikke lavet sikkerhed i den kode, bortset fra mysql_real_escape_string(). Han kan ogsaa bruge htmlspecialchars() og stripslash(). samt "hashe" med sha256() eller sha512() :).
Avatar billede MadsDue Nybegynder
15. august 2011 - 08:40 #9
okay, men hvis jeg skal lave en så sikker login system som muligt. skal det så være i php?

Jeg beder nye bruger om et brugernavn
Avatar billede olebole Juniormester
15. august 2011 - 17:45 #10
<ole>

Er sikkerhed et parameter, kan man forsøge at 'hacke' sig igennem med mysql_real_escape_string, htmlspecialchars, addslashes og stripslashes.

Langt sikrere er det dog at anvende løsninger som PDO eller mysqli med prepared statements

/mvh
</bole>
Avatar billede MadsDue Nybegynder
22. august 2011 - 22:19 #11
okay, på nuværende tidspunkt gemmer jeg mine oprettet bruger i mysql  phpMyAdmin.

Men jeg ved ikke rigtigt hvor sikkert det er, eller om der er nogle begrænsninger på det. så overvejer at købe en server at gemme dataen på, når jeg går online. hvis i kan anbefale det?

Men vil det så være klogest at bruge mysqli? eller ..?
Avatar billede MadsDue Nybegynder
26. august 2011 - 17:07 #12
hallo??
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2011 - 17:36 #13
Jamen, hvad er det, du vil vide - som du ikke allerede har fået svar på?
Avatar billede MadsDue Nybegynder
23. oktober 2011 - 12:56 #14
Jeg vil meget gerne vide, hvordan jeg laver et så sikret login system som muligt.

Når en bruger opretter sig, som bruger beder jeg om en masse informationer.

Så når bruger logger sig ind og for adgang til de sidder der kræver et logind, så kan jeg også se at han er logget ind.

fx:

Så jeg kan byde velkommen til bruger "kat1990", på den først side og så jeg samtidigt kan følge med i min database, hvor tit mine bruger logger ind og hvornår de sidst har gjort det.
Avatar billede MadsDue Nybegynder
23. oktober 2011 - 16:43 #15
tror dette er et forkert forum, så jeg prøver i et andet
Avatar billede olebole Juniormester
23. oktober 2011 - 22:11 #16
Ja, hvis du ikke forstår svarene i dette forum, er det måske ikke det rigtige for dig  =)