Avatar billede LarsGottlieb Nybegynder
27. juli 2011 - 10:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

.aspx side afvikles kun i IE og Chrome, ikke i Firefox, Safari eller Opera

Hej Eksperter (o:

Jeg har et simpelt aspx site, som modtager nogle data via query string, logger dem, behandler dem, og poster dem til et andet site via en form.

Og det virker helt fint, så længe det kaldes fra IE eller Chrome - men hvis jeg kalder det fra firefox, safari eller opera, er det som om server side koden aldrig bliver kaldt.

Den parser fint html'en, men der kommer ikke data i loggen - det gør der fra IE og Chrome.

Nogen ideer til hvad det kan være? Jeg har en ide om at det måske kan være noget mime type noget, men er langt fra sikker. Jeg har manuelt sat mimetype for aspx på iis'en til 'text/html' - der er ikke andet defineret i tabellen ud over .* 'application/octet-stream'.

Hjælp?
Avatar billede jokkejensen Novice
27. juli 2011 - 11:16 #1
har du et link ?
Avatar billede LarsGottlieb Nybegynder
27. juli 2011 - 11:31 #2
Avatar billede jokkejensen Novice
27. juli 2011 - 14:38 #3
Der er netop ingen content-type på..

IE/Chrome må kompensere.

din:
"
HTTP/1.1 200 OK
Date: Wed, 27 Jul 2011 12:35:09 GMT
Server: Microsoft-IIS/6.0
X-Powered-By: ASP.NET
Cache-Control: private
Content-Length: 0
"

Eksperten.dk
"
HTTP/1.1 200 OK
Date: Wed, 27 Jul 2011 12:37:24 GMT
X-Powered-By: PHP/5.1.6
Expires: Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT
Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0
Pragma: no-cache
Transfer-Encoding: chunked
Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1
Server: Concealed by Juniper Networks DX
Content-Encoding: deflate
Warning: 214 eksperten.dk "Juniper Networks DX Active"
Vary: Accept-Encoding, User-Agent
Via: 1.1 dx2 (Juniper Networks Application Acceleration Platform - DX 5.3.2 0)
"
Avatar billede jokkejensen Novice
27. juli 2011 - 14:41 #4
(jeg bruger http://www.fiddler2.com/fiddler2/version.asp til at tjekke hvad der sker i browseren)
Avatar billede LarsGottlieb Nybegynder
27. juli 2011 - 14:42 #5
Ok; hvor, og hvordan skal den indsættes - jeg har en doctype i koden ..
Avatar billede jokkejensen Novice
27. juli 2011 - 15:21 #6
i dit @page direktive for aspx siden, hvis det blot er for en enkelt side.

<%@ Page language="c#" ContentType=""

men ellers bør du sætte IIS til at servicere asp.net sider som text/html.

Er det IIS 6 eller 7 ?

Ofte plejer jeg bare at lokalisere frameworket i /windows/microsoft.net/framework/v4xxxx i en cmd

og "aspnet_regiis -i"

/J
Avatar billede LarsGottlieb Nybegynder
27. juli 2011 - 15:38 #7
Yup; det virker (o:
Avatar billede jokkejensen Novice
27. juli 2011 - 15:44 #8
super :)