Avatar billede hehlers Nybegynder
26. juli 2011 - 08:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ASP søgning med tal og bogstaver

Jeg har en ASP søgning på en hjemmeside, som driller noget...

Indtil nu har følgende kode virket for mig, så længe man kun skal søge på tekstfelter. Men efter at jeg besluttede mig for også at kunne søge efter et eksakt startnummer i "startnummerfeltet", så gik det galt. Nu er det nemlig kun søgningen efter Startnummeret, der virker. Når jeg søger på fornavn eller efternavn, får jeg fejlen:

No value given for one or more required parameters.

Her er koden:
---------------------------------------------------
Query="SELECT * from Deltager_registrering WHERE "
Query = Query & " (Fornavn LIKE '%" & keyword & "%')"
Query = Query & " OR (Efternavn LIKE '%" & keyword & "%')"
Query = Query & " OR (Startnummer = " & keyword & ") ORDER BY Placering"
Set Res= Conn2.Execute(Query)
----------------------------------------------------
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
26. juli 2011 - 08:31 #1
prøv med

Query = Query & " OR (Startnummer = '" & keyword & "') ORDER BY Placering"
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2011 - 09:13 #2
nu vil du jo enten søge på person eller direkte på startnummer, som er et tal

Query="SELECT * from Deltager_registrering WHERE "
if isNumeric(keyword) then
  Query = Query & "Startnummer = " & keyword & " "
else
  Query = Query & "(Fornavn LIKE '%" & keyword & "%') "
  Query = Query & "OR (Efternavn LIKE '%" & keyword & "%') "
end if
Query = Query & "ORDER BY Placering"
Set Res= Conn2.Execute(Query)
Avatar billede hehlers Nybegynder
26. juli 2011 - 09:19 #3
Tak for jeres svar. - Claes din løsning virker.

Jeg troede egentlig godt, at jeg kunne blande både tal og tekst i en forespørgsel - guess not. :)

Tak for hjælpen til jer begge - og forsat god sommer. Smider du lige et svar Claes?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2011 - 09:40 #4
ok...