Avatar billede krissy74 Nybegynder
25. juli 2011 - 10:49 Der er 1 løsning

Intet med roller virker på webserver....

Jeg har lavet en .net applikation, hvor det med roller driller mig....

Når jeg kører app lokalt med lokal aspnetdb, så virker det fint.
Når jeg kører app lokalt men med aspnetdb på serveren, så virker det fint.
Når jeg kører app fra server og aspnetdb på serveren, så kan jeg godt logge ind med en bruger som kun findes på serveren, men roller virker slet ikke.

Så går det i fejl ved linien:
bool test = Roles.RoleExists("Admin");

Den kan slet ikke finde ud af noget, som omhandler roller....
Rollen eksisterer, når jeg checker det ved at køre app lokalt og bruger db hos min udbyder...

Jeg er vant til at arbejde med roller og har op til flere andre hjemmesider, hvor det virker upåklagelig og webconfig skulle være lavet på tilsvarende vis....

Jeg håber, at der er nogle, som kan hjælpe mig, da jeg virkelig ikke fatter, hvad der går galt!

Jeg arbejder i VS 2010 ekspress og .net version 2

På forhånd tak :-)

Min webconfig ser sådan ud: (har lige skjult selve adgangskoder mv til db)
<?xml version="1.0"?>
<!--
    Note: As an alternative to hand editing this file you can use the
    web admin tool to configure settings for your application. Use
    the Website->Asp.Net Configuration option in Visual Studio.
    A full list of settings and comments can be found in
    machine.config.comments usually located in
    \Windows\Microsoft.Net\Framework\v2.x\Config
-->
<configuration>
  <appSettings/>
  <connectionStrings>
    <add name="ConnectionString" connectionString="MyDB"/>
    <add name="ConnStrAspNetDb" connectionString="ASPNETDB"/>

  </connectionStrings>
  <system.web>
    <!--
            Set compilation debug="true" to insert debugging
            symbols into the compiled page. Because this
            affects performance, set this value to true only
            during development.
        -->
    <compilation debug="true">
    </compilation>
    <!--
            The <authentication> section enables configuration
            of the security authentication mode used by
            ASP.NET to identify an incoming user.
        -->
    <membership defaultProvider="CustomizedMembershipProvider">
      <providers>
        <add name="CustomizedMembershipProvider"
            type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider"
            connectionStringName="ConnStrAspNetDb"
            applicationName="/AppNavn"
            requiresQuestionAndAnswer="false"
            enablePasswordRetrieval="false"
            enablePasswordReset="true"
            requiresUniqueEmail="false"
            passwordFormat="Hashed"/>
      </providers>
    </membership>
      <!--roleManager enabled="true"/-->

      <roleManager enabled="true" defaultProvider="CustomizedRoleProvider">

          <providers>
              <clear/>

              <add name="CustomizedRoleProvider"
                  applicationName="/AppNavn"
                  type="System.Web.Security.SqlRoleProvider"
                  connectionStringName="ConnStrAspNetDb"/>
          </providers>

      </roleManager>

    <authentication mode="Forms"/>
    <!--
            The <customErrors> section enables configuration
            of what to do if/when an unhandled error occurs
            during the execution of a request. Specifically,
            it enables developers to configure html error pages
            to be displayed in place of a error stack trace.

        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="GenericErrorPage.htm">
            <error statusCode="403" redirect="NoAccess.htm" />
            <error statusCode="404" redirect="FileNotFound.htm" />
        </customErrors>
        -->
  </system.web>
  <system.codedom>
  </system.codedom>
  <system.webServer>
  </system.webServer>
</configuration>
Avatar billede krissy74 Nybegynder
25. juli 2011 - 13:35 #1
Jeg fandt selv løsningen.

web.config skulle se sådan ud mht roller:
  <roleManager enabled="true"
          defaultProvider="CustomizedRoleProvider">
            <providers>
                <add name="CustomizedRoleProvider"
                    type="System.Web.Security.SqlRoleProvider"
                    connectionStringName="ConnectionString"
                      applicationName="/appNavn"
            />
            </providers>
        </roleManager>