Avatar billede uerfaren Nybegynder
20. juli 2011 - 23:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

reload af tæller

Hej, jeg håber det er den rigtige katogori jeg er havnet i, ellers sig til.
Jeg ønsker at lave min global.ase fil på den måde, at hvis en brugers IP adresse reloader siden ustandsligt, kun for at trække "online antal brugere" op, så bliver de henvist til en advarselsside, eller deres IP adresse udelukkes i et vist antal timer.....
Det er faktisk et kæmpe problem, især om natten, hvor en person trækker den op til næsten 100 online bruger....
siden: www.labra.dk
ase fil...

//
<SCRIPT LANGUAGE="VBScript" RUNAT="Server">
Sub Application_OnStart
  ' Nulstil tælleren, når serveren startes
  Application("ActiveUsers") = 0
End Sub

Sub Session_OnStart
  ' Sæt Session Timeout til 10 minutter
  Session.Timeout = 10
  ' Sæt Session starttid
  ' Dette har kun betydning for at være sikker på, at en session er startet
  Session("Start") = Now
  ' Øg antallet af aktive brugere med 1, når en session startes
  Application.Lock
    Application("ActiveUsers") = Application("ActiveUsers") + 1
  Application.UnLock
End Sub

Sub Session_OnEnd
  ' Nedskriv antallet af aktive brugere ned 1, når en session udløber
  Application.Lock
    Application("ActiveUsers") = Application("ActiveUsers") - 1
  Application.UnLock
End Sub
</SCRIPT>
//
Avatar billede keysersoze Guru
24. juli 2011 - 00:04 #1
Hvis du vil tjekke på IP-nummer er du nok nødt til at gemme det sammen med et tidspunkt i en database - derefter kan du så lave et count på IP inden for den ønskede tidshorisont og redirecte hvis nødvendigt. En anden mulighed var måske at gemme en tidsbegrænset cookie og tjekke på den.
Avatar billede uerfaren Nybegynder
24. juli 2011 - 02:09 #2
hej
er det et script du evt pt har liggende, eller kan du bistå..

noget for noget, du skal bare sige hvad du skal have for det.
Avatar billede uerfaren Nybegynder
24. juli 2011 - 02:12 #3
hej

det lyder spændende. Er det et script du evt pt har liggende, eller kan du bistå med det. Ved ikke lige hvor jeg skal starte.
Avatar billede keysersoze Guru
24. juli 2011 - 11:54 #4
Jeg har ikke noget kode til brug til lige det liggende - men hvis du kan bare en smule ASP er det relativt simpelt. Hvad er dit niveau?
Avatar billede uerfaren Nybegynder
24. juli 2011 - 14:02 #5
mit niveau er skræmmende. Fra 1 til 10 ligger jeg på et eet tal.
Jeg kan klippe/klistre, og det er vist det hele.
Avatar billede keysersoze Guru
24. juli 2011 - 14:28 #6
Jeg kan desværre ikke tilbyde at lave det for dig - men hvis du begynder at kigge på nogle ASP-artikler, fx på html.dk og w3schools, og får påbegyndt vil jeg gerne hjælpe dig videre når du støder i problemer.
Avatar billede uerfaren Nybegynder
24. juli 2011 - 14:34 #7
det er helt fint. jeg begynder at snuse til det. takker.
Avatar billede uerfaren Nybegynder
12. december 2011 - 03:54 #8
svar