Avatar billede Kim_m Nybegynder
20. juli 2011 - 22:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tekst i php form mail.

For at få teksten til at blive stående i mine  <input type="text"
har jeg lavet følgende kode:

<input type="text" name="mail" size="40" maxlength="50" value="<?php echo $varMailLH; ?>" />

Men jeg får fejl i valideringen.

Hvordan skal det laves for ikke at få fejl?

Hilsen

Kim
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2011 - 23:06 #1
Hvilken fejl i valideringen får du?
Avatar billede Kim_m Nybegynder
20. juli 2011 - 23:23 #2
Jeg får denne fejl:

Line 57, Column 64: character "<" is the first character of a delimiter but occurred as data...text" name="navn" size="40" maxlength="50" value="<?php echo $varNavnLH; ?>" />
&#9993;

This message may appear in several cases:
•You tried to include the "<" character in your page: you should escape it as "&lt;"
•You used an unescaped ampersand "&": this may be valid in some contexts, but it is recommended to use "&amp;", which is always safe.
•Another possibility is that you forgot to close quotes in a previous tag.

Kim
Avatar billede webweaver Praktikant
20. juli 2011 - 23:41 #3
Hmm, mener den fejl fremkommer fordi du koder i XHTML.

Prøv lige at fjerne skråstregen til sidst midlertidigt, så det bliver til standard HTML. Bare lige for at se om det gør en forskel?
Avatar billede webweaver Praktikant
20. juli 2011 - 23:43 #4
Øvrigt så er det ikke en fejl du oplever på din side, men når du validerer koden i en validator eller? Kunne nemlig godt se sådan ud.
Avatar billede Kim_m Nybegynder
21. juli 2011 - 00:07 #5
Ved at fjerne lukninks skråstregen faldt fejlene fra 6 Errors, 2 warning(s til 2 Errors, 2 warning(s

Men "hoved fejlen" er stadig den samme som i #2

Kim
Avatar billede webweaver Praktikant
21. juli 2011 - 00:31 #6
Hmm .. Men skal siden være i HTML eller XHTML?
Du har et DOCTYPE øverst i dit dokument, ikke?

Ved ikke om det er fordi, at det ikke er tilladt at have "ukapslede" tegn i XHTML. Det er noget mere striks.

Er næsten sikker på at det virker, hvis du skifter DOCTYPE til transtional HTML. Men det er selvfølgelig ikke en løsning, hvis du ønsker at kode i XHTML.

Du kan prøve at skifte < ud med & l t; (uden mellemrum - bare for at Eksperten ikke viser det som HTML), men tror nu ikke det fungerer. Så bliver det nok bare vist istedet for udført som kode.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. juli 2011 - 08:58 #7
hvad med at rette linjen til en lang echo

<?php
echo '<input type="text" name="navn" size="40" maxlength="50" value="'.$varNavnLH.'" />'
?>

så er der ikke ugyldige tegn i value
Avatar billede Kim_m Nybegynder
21. juli 2011 - 10:48 #8
PERFEKT claes

Nu har jeg siddet den halve nat og prøvet alt med den viden jeg har indtil nu og så er det bare at ligge det hele i php :-)

Takker mange gange til alle for svar.

Ligger du et svar claes.

Kim
Avatar billede claes57 Ekspert
21. juli 2011 - 10:53 #9
ok