20. juli 2011 - 22:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flette data fra Access til Word... og gem Word

Hej.

Har en database, meget simpel en... meget lidt input og data.

Kan man lave en funktion eller macro som smider data fra indtastningsdatablad, til Word og gemmer Word dokument som firmanavn og dato og tid som Word fil navn.

Word dokument er et standardbrev... måske hvis ikke koden er svær så muligt at have mere end ét brev at vælge imellem.

Hvor skal jeg starte, er lidt på bar bund ;-)

- Jacob
Avatar billede mugs Novice
20. juli 2011 - 22:53 #1
Du skal lave nogle bogmærker i Word-dokumentet der markerer, hvor data skal indsættes.

Denne linie ("H:\Opskrifter\Opskrift.doc") viser hvor Word-dokumentet ligger samt navn.

Disse 2 linier:

Call InsertAtBookmark(WordDoc, "Opskrift", Me!Opskrift)
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "Nr", Me!Nr)

Indsætter data  ved bogmærkerne "opskrift" og "Nr", samtidig overføres data fra formularens (Access) felter navngivet "Opskrift og Nr.

Du skal i Access sætte en reference til Word i VBA-editoren i menuen Tools > References. Hvordan du navngiver dokumentet ved jeg ikke, men måske andre kan hjælpe.

Private Sub Kommandoknap21_Click()
Dim objword As New Word.Application
Dim WordDoc As New Word.Document
On Error GoTo Errorhandler
Set WordDoc = objword.Documents.Add("H:\Opskrifter\Opskrift.doc")
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "Opskrift", Me!Opskrift)
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "Nr", Me!Nr)
objword.Visible = True
DoCmd.Hourglass False
Errorhandler:
If Err.Number = 94 Then
MsgBox "Du skal udfylde alle felter, da Access ikke kan overføre tomme strenge", vbInformation, "Brugerfejl"
Exit Sub
End If
End Sub

Function InsertAtBookmark(objWordDoc As Word.Document, strBookmark As String, strText As String) As Boolean
With objWordDoc.Bookmarks
If .Exists(strBookmark) Then
.Item(strBookmark).Range.Text = strText
InsertAtBookmark = True
End If
End With
End Function
20. juli 2011 - 23:27 #2
Det skal være så der trykkes på knap i Access og kun de indtastede data, som flettes til Word dokument - de data "som lige" er , ikke alle data i Access databasen.

Det er til at bekræftelse af book af mødelokale... Simpelt og indeholder ikke meget data.

Når det er flettet til Word, skal Word Doc gemmes - og data skal gemmes i Access så man kan se hvor mange lokaler der bookes...

- Jacob
Avatar billede mugs Novice
21. juli 2011 - 07:31 #3
Jeg anvender koden ved at tryke på en knap. Kun de data jeg definerer med koden sendes til Word.

Om du gemmer data i Access til videre brug, har ikke noget med overførslen til Word at gøre.
01. august 2011 - 19:14 #4
Jeg har forsøgt med ovenstående, kan ikke rigtig få det til at fungere.... Nogen som kan og evt. kan sende fungerende udgave på mail, så kan jeg bygge min egen op efter den?!?

Kan sendes på mail: jacobk@roskilde.dk

//Jacob
Avatar billede mugs Novice
01. august 2011 - 19:22 #5
Testdb er sendt.
01. august 2011 - 19:39 #6
Siger tak til Mugs.... fungere og jeg kan komme et stykke vidre!
Avatar billede mugs Novice
01. august 2011 - 19:41 #7
Tak for point.
Avatar billede mugs Novice
01. august 2011 - 19:47 #8
Ved nærmere eftersyn ser jeg, at du selv har taget point - Går ud fra det er en fejl, og du retter den med et nyt spørgsmål i Access.
Avatar billede NDR_Runner Nybegynder
29. juli 2015 - 13:37 #9
Hej Mugs

Jeg har læst jeres korrespondance omkring at flette data fra Access til word - kunne jeg være så heldig at du også gad sende en testdb til mig.

ndr@nordflex.dk

På forhånd tak
Avatar billede mugs Novice
29. juli 2015 - 14:39 #10
Jeg har den desværre ikke mere. Men hvis brandmand stadig har den, så kan vi måske lokke ham til ar sende den til os begge.

mugs snabelting bbsyd.dk