Avatar billede Frederik Nybegynder
19. juli 2011 - 21:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med æøå i xml.

Hej

jeg har lidt problemer når jeg skriver noget der indeholder æøå i en

<select>
<option>æøå</option>
</select>

Jeg har problemer med at validere min kode, og i nogle tilfælde fjerner den min submit-knap.

Jeg har gemt filen som UTF-8 uden BOM. og desuden indeholder min film dette:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da" lang="da">

Håber I kan hjælpe med problemet.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2011 - 21:49 #1
Hvilke problemer med at validere?

Hvilke tilfaelde forsvinder din submit knap?
Avatar billede olebole Juniormester
19. juli 2011 - 21:52 #2
<ole>

Hvor kommer dit æøå fra? Hvis det står skrevet i dokumentet, og dette er gemt som utf-8, vil æøå vises korrekt. Der må være noget, du ikke forklarer  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede Frederik Nybegynder
19. juli 2011 - 22:01 #3
underligt... Efter siden har stået og passet sig selv i 15 min tid, så virker det tilsyneladende med valideringen. og vises rigtigt i Google Chrome og firefox. I IE skriver den ikke æøå, men underlige tegn istedet.. læst bliver til læst.

findes der en løsning på dette?
Avatar billede Frederik Nybegynder
20. juli 2011 - 15:48 #4
#2

efter dit post i mit andet spørgsmål, er jeg gået tilbage til HTML 4.01 strict.

Efter dette skift virker æøå tilsyneladende i IE også.

Tak for interessen - lukker her.