Avatar billede jowii Nybegynder
19. juli 2011 - 16:04 Der er 6 kommentarer

Delete filer uden FTP-program

Hej eksperter,

Jeg har fundet et fantastisk File Manager Script, der gør det muligt at uploade filer til en mappe på min server uden brug af FTP-program.

Programmet består af en enkelt php-fil, som kan hentes her:
sourceforge.net/projects/encode-explorer/files/encode-explorer/

Der er dog den ulempe ved programmet at man ikke kan slette filer i mappen på serveren.

Jeg har brug for hjælp til at udbygge scriptet, således at man også kan slette filer fra mappen på serveren.

Er der nogen der kan hjæple?

Med venlige hilsner
Jowii
Avatar billede egmose Novice
19. juli 2011 - 19:22 #1
Kig på funktionen unlink.. http://us3.php.net/manual/en/function.unlink.php

Husk fulde skriverettigheder i mappen..

Og tænk så lige på sikkerheden..
Avatar billede The_Buzz Novice
19. juli 2011 - 19:49 #2
Lige et lille hint...

Så vidt jeg ved, er alle filer på en windows server mulig at slette med en unlink command - med mindre de decideret er lavet "read only".

Det er en stor sikkerhedsrisiko med det du vil lave der, hvis alle skal kunne delete.
Avatar billede jowii Nybegynder
19. juli 2011 - 20:19 #3
Tak for svar.

Jeg har haft kigget på unlink funktionen, men tror ikke det er det rigtige. Med unlink skal man i php-koden selv angive hvilken fil man ønsker slettet.

Det jeg ønsker er et script, hvor jeg kan give andre adgang til at uploade og slette billedefiler i en bestemt mappe på serveren. Upload og sletning af filer skal kunne udføres over en simpel brugerflade - nøjagtig som i mit link.

Funktionen skal altså udbygges, således at de uploadede billedefiler i mappen kan slettes igen, i tilfælde af at forkerte filer er blevet uploadet.

Er der tale om et større projekt - eller vil det kunne lade sig gøre med få ændringer i scriptet?

Jeg er ikke så stærk i php, og er ikke i stand til selv at indbygge unlink-funktionen i scriptet - hvis dette er muligt?

Det færdige script skal bruges sammen med et billedgalleri - scriptet muliggør upload af nye billeder til galleriet, samt sletning af fx gamle billeder.

-Jowii
Avatar billede The_Buzz Novice
19. juli 2011 - 21:27 #4
Jowii . du kan jo godt lade en multiple HTML checkbox løsning.

Laver du et id på alle billeder, f.eks. fra 1 til 2000 , og viser et en flueben checkbox ud for alle billeder, kan du bare gøre sådan her:

<input type="checkbox" name="valgtefiler[]" value="<?php echo $id; ?>">

Så vil du få en liste af alle checked i et array kaldet valgtefiler
Avatar billede jowii Nybegynder
19. juli 2011 - 22:32 #5
Forstår godt din idé, men det overgår mine evner at få det til at spille med det script jeg postede.

Har du mulighed for at poste den færdige kode eller er det en større opgave?
Avatar billede The_Buzz Novice
20. juli 2011 - 13:10 #6
Det er vel et par timers arbejde (inkl sikkerhedstest osv), og jo desværre har jeg lidt for meget at se til. Så ulønnet programmering gør jeg ikke lige i for tiden.

Er igang med at bygge hus også :D www.voresbyg.dk