Avatar billede webhamster Nybegynder
02. august 2001 - 00:12 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

popup

Hey!

Jeg skal have lavet en popup ting på min side!
Noget alla <body onload.................

Kan i hjælpe?

ps: Jeg er ked af de \"FÅ\" points, men jeg har ikke flere :(((
Avatar billede webhamster Nybegynder
02. august 2001 - 00:14 #1
altså en popup vindue!
Som eks er 50 - 50
Avatar billede jd Nybegynder
02. august 2001 - 00:18 #2
Du du kan kalde denne funktion i din <body onload:

<SCRIPT>
//Script by Ricki Runge
//Find more at www.script.dk

win=window.open(\'/ricki/show.asp?resourceId=23&file=page.asp&top=banner&close=true\',\'_blank\',\'width=510,height=300,toolbar=yes,scrollbars=yes\')

</SCRIPT>

- Jonas
Avatar billede engrob Nybegynder
02. august 2001 - 00:19 #3
<body onload=\"window.open(\'side.htm\',\'navn\',\'width=50,height=50,left=100,top=200\')\">
Avatar billede roenving Novice
02. august 2001 - 01:49 #4
>>>jd

hvad for ?...

kan det være sværere end det engrob skriver ?-]

>>webhamster

Du skal vel bruge din popup til noget !~|
.eller er det bare sådan en copyright-box eller ...

Hvis du bare skal vise et eller andet, så hold dig til engrob\'s els..

bliver du nødt til:

<HEAD>

... //hvad du ellers har

<script language=\"JavaScript\">
<!--
function popUp() {
    var popWin=window.open(\'side.htm\',\'navn\',\'width=50,height=50,left=100,top=200\'); //afskrift fra engrob
    document.formNavn.feltNavn.value=popWin.document.formNavn.feltNavn.value;
    //... hvad der ellers skal gøres
}
//-->
</script>
</HEAD>

...

og i din body-tag:

<BODY ... onLoad=\"popUp();\">
Avatar billede moroax Nybegynder
02. august 2001 - 04:33 #6
Hmmm...
HVORFOR er ALLE popup\'ere som er vist i eksempler ALTID med den der \"Dumme\" title bar, så folk bare kan lukke på krydset ??..

- det kan sq da ikke passe at jeg er en af de få som kan lave sådan et ???...
en fin og ren firkant UDEN nogle former for menuer, bar\'ere og lign.
-- Den ligner faktisk en fin lille iFrame som passer ind i siden !!..

*GG*

* MoRoax...
Avatar billede astalavista Nybegynder
02. august 2001 - 08:52 #7
Avatar billede jd Nybegynder
02. august 2001 - 12:42 #8
roenving:> Hvorfor ikke? Hvem ved om han vil åbne vinduet andetsteds. Der er også en grund til ikke at skrive alt sin kode på én linie: Det bliver alt for uoverskueligt. Hvorfor tror du der er noget der hedder OOP og templates?
Hvorfor svarer du egentligt? -alt hvad du har skrevet _er_ blevet svaret. tsk tsk

moroax:> En 20\'er på at dit script kun virker i IE.

- Jonas
Avatar billede engrob Nybegynder
02. august 2001 - 13:29 #9
Jaa, moroax, du bruger sikkert tricket med at resize et fullscreen vindue ikke? Kan du også flytte rundt med det uden at bruge noget fra fx microbians?
Avatar billede webhamster Nybegynder
02. august 2001 - 13:58 #10
Jeg brugte jonas\'s :)
Det eneste jeg kunne finde ud af hehe
Avatar billede moroax Nybegynder
02. august 2001 - 17:14 #11
>> Jonas, Jeg sætter en 50\'er på at det kun virker i ie *LoOoL*
det er jo KUN os ie brugere som kan se alt det gode på nettet,
sikke et liv \"DE\" andre må have ,-(
tsk tsk tsk....

Hehehe...
>> Engrob >>
\"fx microbians\" ?? - Hvem er det ??..

Hmmm....
Jeg flytter popup\'en lige derhen hvor jeg vil have den,
og giver den, den størelse jeg vil have den skal have

og ja, det ER fullscreen som der er pillet ved, og nej den virker vist ikke i andet end ie,
(godt \"VI\" er ca. 90% *GG*)

* MoRoax...

Avatar billede engrob Nybegynder
02. august 2001 - 19:18 #12
Avatar billede jd Nybegynder
02. august 2001 - 20:16 #13
moroax:> Det er alt andet end professionelt at bruge features på et site der ikke er kompatible med de fleste browsere, hvis altså disse features ikke tillader en alternativ løsning for brugere af andre browsere.

- Jonas
Avatar billede moroax Nybegynder
03. august 2001 - 13:10 #14
>> id >>
JEG er vist IKKE den eneste som har valgt at lade \"de andre\" browsere-brugere leve deres eget liv,

og den er faktisk ret simpel:
Rygere VED at rygning forkorter deres liv - alligevel fortsætter de !!..
Dem der drikker VED at druk dærber deres hjerne-celler + en masse andre personer når de kører - alligevel fortsætter de !!..
Dem der IKKE bruger msie VED at de går glip af en masse ting + at mange af de sider de kigger på enten ikke kan ses, ellers ligner de - alligevel fortsætter de !!..

Såååå....

* MoRoax...

Avatar billede jd Nybegynder
03. august 2001 - 13:19 #15
Sær holdning. Der kan være mange grunde til at bruge andet end IE, hvorfor man ikke kan sammenligne det med rygere. Man bør derfor altid sørge for at brugere af andre browsere kan drage nytte af siden. Ligemeget om andre gør det eller ej, er det yderst uprofessionelt.

- Jonas
Avatar billede roenving Novice
06. august 2001 - 22:15 #16
>> jd
Enig !!~}