Avatar billede IdaLiv Nybegynder
17. juli 2011 - 22:56 Der er 3 kommentarer

trådløst internet - kan se forbindelsen men det virker ikke

Hej eksperter

Jeg sidder her og fikser min mors bærbare computer.

Jeg har lige formateret den og vil nu sætte på internettet med den.

Den har et trådløst netværkskort fra Netgear (WG511 v2)og det har kørt fint på hendes netværk derhjemme - før jeg formaterede.
Den kan fint "koble" på, og siger der er højt signal - men jeg kan ikke komme på nettet.

Efter kort tid hopper den af nettet og så står den ellers og logger af og på i et væk.

Computeren har Win Xp og er en HP pavilion ze4900.

Håber der er hjælp at hente derude.
Avatar billede Simon14 Nybegynder
17. juli 2011 - 23:09 #1
hvis netkortet er købt inde på trendnet, så prøv og find en driver inde på deres hjemme side...

men trendnet er altså også noget billigt lort ofr at sige det ligeud :o
Avatar billede bandersen2200 Nybegynder
17. juli 2011 - 23:57 #2
Kan du ikke hente driveren på HP´s hjemmeside ? Se om der ikke er kommet en ny version af driveren.

Mvh
Benjamin
Avatar billede IdaLiv Nybegynder
20. juli 2011 - 12:01 #3
Hm. tak for kommentarerne.. Det virkede desværre ikke at opdatere driveren. Men efter jeg havde søgt lidt mere på nettet kunne jeg se at mange andre har oplevet amme problem med lige det netværkskort. Så jeg overgav mig til LAN-forbindelsen, hvilket min mor heldigvis sagtens kan leve med..

Men endnu engang tak :)