Avatar billede _carsten Nybegynder
17. juli 2011 - 17:02 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

document.createEvent understøttes den ikke ??

<HTML>
<HEAD>

<script type="text/javascript">

    function testKey(x){

        var evObj = document.createEvent("KeyboardEvent");
    }

</script>

</HEAD>

<BODY>
    <input type="text" id="test" value="" onkeydown="return testKey(this.value)">
</BODY>
</HTML>

Jeg får følgende fejl: Objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode

Er det rigtigt at document.createEvent("KeyboardEvent"); ikke understøttes ???
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. juli 2011 - 08:05 #1
Avatar billede _carsten Nybegynder
18. juli 2011 - 11:53 #2
Ja - det var jeg også kommet frem til, derfor spm.

Kan det være noget sikkerheds fnider eller er det bare mig som anvender metoden forkert ??
Avatar billede olebole Juniormester
19. juli 2011 - 22:11 #3
<ole>

Tester du i en ældre IE? Det virker i FF - og i IE fra version 9. Du skal dog nok bruge document.createEvent("KeyEvents"); i stedet

/mvh
</bole>
Avatar billede _carsten Nybegynder
19. juli 2011 - 23:01 #4
Nej - IE8 og firefox.

Har droppet det og bruger i stedet nedenstående, virker både i IE8 og firefox, samtidig satser jeg på det også virker i IE6

        document.getElementById('field').onkeydown=function(e){
            var e=window.event || e
                return kunNumeriskeTegn(e.keyCode);
        }

document.createEvent("KeyEvents"); kunne jeg heller ikke få til at fungere, men det kan sagtens bare være mig som er et kvaj.
Holder mig normalt kun til Java og har indtil videre haft succes med at undgå JavaScript og browsere, når man begynder på det, kan man jo ikke nøjes med at lave en app., men skal lave en 10-15, stykker så det fungerer hos de fleste. :)

Alligevel takker jeg for indsatsen.
Avatar billede olebole Juniormester
20. juli 2011 - 17:13 #5
Selvtak - selvom det lille ord "alligevel" kunne antyde, du mener, det skulle være min skyld, du ikke er helt skarp på frontend kode  =)

IE9 er MS' nyeste browser, så IE8 er derfor en "ældre" browser - men det er nok et spørgsmål om sprogbrug.

Hvad dine problemer med denne kode angår, så skyldes de ikke JavaScript. Årsagen er derimod, at forskellige browseres DOM understøttelse er i en ongoing udviklingsproces. Det kan ingen vel undre sig over i en verden, hvor web-community'et konstant kræver DOM'en udvidet/udviklet.

Jeg skriver en del sprog, men Java er ikke blandt dem - hvorfor jeg ikke kan sige ret meget begavet om Java. Selvfølgelig kan jeg plapre noget af det vrøvl af, mange andre uden Java-viden forsøger at gøre sig kloge med - men det vil ingen få noget brugbart ud af.

Skulle du derfor nogensinde tage mig i at forsøge at gøre mig klog på Java, må du endelig bære hovedrystende over med mig. Jeg er som sagt en uvidende ignorant, når det kommer til det sprog.

Så lover jeg til gengæld ikke at tage notits af det totalt forvrøvlede og udokumenterede JavaScript-snik-snak, du afsluttede dit seneste indlæg med  *o)
Avatar billede _carsten Nybegynder
20. juli 2011 - 17:59 #6
Aahh - du kunne nu ikke helt slippe det!

Det var ABSOLUT IKKE min mening at genere nogen som helst, jeg kan sagtens se du har 212.983 point - og det er der vel en grund til.

Det kan godt være det var noget "forvrøvlede og udokumenterede JavaScript-snik-snak", men jeg skulle bare have det til at virke og så skulle jeg nok også lige have luft :^)
Avatar billede olebole Juniormester
20. juli 2011 - 18:18 #7
*LoL* jeg kan berolige dig med, at hele det indlæg blev skrevet med et stort smil tværet ud over mit aldrende fjæs. Du har på ingen måde hævet min blæretemperatur  *D

Når det er sagt, vil jeg dog mene, at der i høj grad er en kærne af sandhed i mit indlæg. Selve JS-kernesproget udvikler sig løbende, men det er sjældent dér, folk får problemer. Som oftest er det udviklingen af DOM-specifikationen - og ikke mindst browserleverandørernes drypvise udvikling af deres produkts understøttelse - folk kløjs i. Det er dog blevet monstrøst meget bedre de senere år  =)

Du har ret i den forstand, at det kræver en hel del at holde sig velorienteret om udviklingen - og en god hukommelse at holde styr på, hvad de forskellige browsere/versioner understøtter.

Den slags problemer er dog for intet at regne i sammenligning med, hvad f.eks. skolelærere, sagsbehandlere og jurister er tvunget til at løbe om kap med. Love, regler og cirkulærer bliver sprøjtet ud i et tempo, der gør det til et helvede at følge med, hvis de også skal passe det egentlige arbejde - og det er blevet værre og værre de seneste 10-15 år.

På den baggrund er frontend kode det rene svir - og det bliver bedre og bedre, år for år  *o)
Avatar billede _carsten Nybegynder
20. juli 2011 - 20:21 #8
Jeg er helt enig, sidder iøvrigt selv med et aldrende fjæs, 52 år.

Læg et svar, så giver jeg point :)
Avatar billede olebole Juniormester
20. juli 2011 - 20:39 #9
Bette knægt! Er selv lige fyldt 56  *D

Jeg samler ikke points længere, så læg selv et svar og accepter det - og måske lige spørge jakobdo, om han ønsker points. Vi har bidraget med nogenlunde ligemeget. Jeg har bare 'helt mod sædvane' sludret en hel del mere ... Hehe

Men tak for tilbudet  *o)
Avatar billede _carsten Nybegynder
20. juli 2011 - 20:49 #10
Haha - det er i orden, gør heller ikke meget i point.

jakobdo, læg et svar - point på vej
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. juli 2011 - 16:54 #11
Jeg har ikke bidraget med noget, så hold du dem selv...
Avatar billede _carsten Nybegynder
01. august 2011 - 07:56 #12
Nå - jamen så tager jeg dem selv