Avatar billede lunddata Nybegynder
16. juli 2011 - 12:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vælge og udskrive flere poster

Er det muligt i en database for løb at vælge og udskrive rapport med flere poster i ét hug?
Eksempelvis er løberne med startnr. 1, 5 og 7 kommet i mål og der ønskes udskrevet diplomer.
Det fungerer let nok, når der kun skal udskrives 1 diplom med dette:
Private Sub Kommandoknap38_Click()
DoCmd.OpenReport "Diplomer", acViewPreview, "", "FELTNAVN = [Forespørgsel1].[Startnr]", acPrewiew
End Sub
... hvor jeg så bliver bedt om at indtaste en værdi med ét startnr. for FieldName som parameterværdi.
Avatar billede terry Ekspert
16. juli 2011 - 12:49 #1
You could have a list box showing those which are finished,. Then you select those which you want to print and alter you code to loop through the list printing them one at a time.
Avatar billede lunddata Nybegynder
16. juli 2011 - 13:41 #2
Kan du forklare lidt nærmere. Hvordan laver jeg boksen og hvordan markerer jeg til print?
Avatar billede terry Ekspert
16. juli 2011 - 16:25 #3
The listbox was just an idea but no matter what method you use you will need some way of either entering the numbers you want to print or selecting then from a listbox or maybe even a sub form with a check box (requires a field in the table) so you can selected them.

There is load of example on the web on list boxes. You need a multi-select listbox so you can select one or more and then you loop through the list and print eac one selected.

http://en.allexperts.com/q/Using-MS-Access-1440/listbox-items-selected.htm
Avatar billede lunddata Nybegynder
17. juli 2011 - 15:40 #4
Ser rigtig fornuftig ud.
Jeg har lavet:
- check box i tabellen "deltagere"
- formular ud fra tabellen "deltagere" (hvor jeg i check boxene angiver deltagere som skal have udskrevet diplomer). I formularen er der lavet knap til udskrivning af rapport.
- rapporten viser data fra forespørgselen
- forespørgsel fra tabellen "deltagere" hvor forespørgsel kun viser deltagere hvor svaret i check boxene er sand.
... Alt dette virker perfekt, men hvordan kan jeg få knappen til at nulstille alle check boksene med feltnavnet "Diplomudskrivning" i tabellen "deltagere"?
Hvad er koden?
Avatar billede terry Ekspert
17. juli 2011 - 16:06 #5
Something like

DoCmd.RunSQL "UPDATE deltagere SET Diplomudskrivning = 0 where Diplomudskrivning = -1"
Avatar billede lunddata Nybegynder
17. juli 2011 - 16:42 #6
So nice!!!! Perfekt.
Som altid rigtig gode løsninger fra dig terry.
Et svar..
Avatar billede terry Ekspert
17. juli 2011 - 17:26 #7
tak