Avatar billede EveryMA Mester
14. juli 2011 - 01:15 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mange besøgende - penge?

Hej.

Udover reklamer fra Adsense, TD'er, osv. hvilken måde kan man så tjene penge på igennem sin hjemmeside?
Hvis man har flere tusinde besøgende i løbet af en dag, samt konstante aktive brugere, er der så ikke en måde man kan tjene større summer penge end de små 0,25 øre reklamer? (Ja, nogen giver mer! :D )

Google søgning fortæller mig kun hvordan man tjener penge igennem reklamerne, men jeg søger andre veje.
Avatar billede Authiel Nybegynder
14. juli 2011 - 08:14 #1
Hvis dine besøgende er meget den samme "type" mennesker, så kan man jo prøve at lave aftaler med firmaer, om specifikke banner reklamer på din side, som kunne have interesse i at få dine besøgende som kunder.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. juli 2011 - 09:18 #2
Som #1 skriver så gå efter banner fra firmaer :) Men pas på det ikke bliver til for meget, hader generelt reklamer på nettet ^_^
Avatar billede finb Ekspert
14. juli 2011 - 10:25 #3
følger tråden ... mvh finb
Avatar billede EveryMA Mester
14. juli 2011 - 10:30 #4
Men som jeg skrev, noget andet end reklamer.
Jeg kan sagtens fjerne min Adsense reklamer såfremt jeg får en god aftale og sætte dem op, men som jeg skrev: jeg søger andre veje.

Er der ikke en anden måde - end reklamer - at tjene penge på igennem sin hjemmeside ?
Avatar billede magic-mouse Novice
14. juli 2011 - 10:32 #5
Referrals. Du sender dine besøgende videre til en side med nogen form for salg

(Eks. Du har en side som laver reviews på spil. Du har et link til forskællige sider med priser på spillet, og dine besøgende ved hvor de kan købe dem, hver gang en besøgende køber et spil igennem dit link, så får du % af den totale salgs pris fra web butikken)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juli 2011 - 11:04 #6
du kan bruge https://www.paypal.com/us/cgi-bin/?cmd=_donate-intro-outside
men du skal måske have tilladelse til indsamling
Avatar billede EveryMA Mester
14. juli 2011 - 16:03 #7
Paypal er jo hvis jeg har noget til salg, det har jeg ikke.
Jeg har bare en hjemmeside og besøgstallet stiger hver eneste uge. Jeg tjener kun penge igennem adsense reklamer lige nu, men tænkte der eventuelt var en anden måde at tjene penge på.

Alt der her med at sælge igennem et link fra min side, reklamer osv. det kender jeg godt til - men søger nye veje - hvis der altså er det :)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juli 2011 - 16:09 #8
du kunne nu prøve at se på linket til paypal - der står 'donate' - dvs det er en indsamling af frivillige donationer fra folk, der vil støtte dit site (hvis du nu har noget, folk godt gider betale for at holde i gang)
Avatar billede EveryMA Mester
17. juli 2011 - 22:25 #9
Min fejl, beklager.

Okay, donationer er en mulighed. Det må jeg kigge på.

Er der ellers andet? :)
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2011 - 10:03 #10
så er der mulighed for, at det siden indeholder, er et 'godt formål' hvis videre drift kan støttes af fonde og offentlige kasser. Og det er så nok det, når du ikke har noget, der kan sætte folk i abonnement for at læse dit site (se fx BT's betalingsartikler http://www.bt.dk/plus )
Avatar billede EveryMA Mester
19. juli 2011 - 11:43 #11
Det er en hjemmeside der konstant har nye fodboldnyheder. Det jo noget man kan finde på 100 andre danske sider, så hvis det stod til mig ville jeg ikke betale for at læse nyheder som jeg kan læse 2 klik derfra.

Servicen er utrolig hurtig, og derfor har mange folk valgt siden. Pga. besøgstallet konstant stiger, bør der være en måde at tjene penge på det.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juli 2011 - 12:06 #12
en sidste måde (uden annoncer/donationer) vil så være sponsorat.
Der er så i min idé kun mulighed for en sponsor.
Lav design/baggrund så det promoverer fx Hummel - og hør om det vil støtte dit site i det design. Hvis ikke, så videre til næste fabrikant/grossist indenfor fodbold-ting.
Avatar billede EveryMA Mester
25. juli 2011 - 14:15 #13
claes57

Smid svar du har været en god hjælp. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juli 2011 - 17:21 #14
bare luk...
Avatar billede abruscato Nybegynder
01. august 2011 - 23:21 #15
Her er nogle muligheder for at tjene penge på din hjemmeside:

Direkte salg af reklamer

Du kan sælge bannerplads for f.eks. en måned ad gangen til forskellige annoncører der betaler direkte til dig. Du kan bruge f.eks. www.paypal.com eller www.ewire.dk til at håndtere betalingen.

Affiliate marketing

Henvend du dig til et af de mange  affiliate netværk der findes (du kan finde en oversigt over affiliate netværk på www.partnerprogrammer.dk/networks.php) som sørger for at finde dine annoncører til dig. Du kan vælge og vrage mellem de forskellige annoncører, og nogle gange skal du godkendes til de forskellige partnerprogrammer/annoncører. Du bliver herefter afregnet for hvert salg, lead (som f.eks. hvis en besøgende på din side opretter sig som bruger hos annoncøren), pr. klik eller unikke besøgende du sender videre og sidst men ikke mindst kan du også optjene kommission hvis en af dine besøgende køber noget hos annoncøren efter udelukkende at have fået vist et banner på din side (dog ikke en voldsomt udbredt afregningsmetode, men f.eks. TradeDoubler har flere kampagner af denne slags).

Brugerbetaling

Tag penge for dit indhold ved at lade dine brugere betale for adgang til din side. Denne model er ikke så udbredt i Danmark, men er en god måde at tjene penge på hvis dit indhold er af høj kvalitet. Fordelen er her, at du, i modsætning til når du har annoncører, får lov til at beholde hele indtægten og ikke nøjes med 2-20% af omsætningen, som det sker i f.eks. affiliate marketing. Ulempen er er dog at du skal står for afregningen og kundeservice, men hvis du sørger for at sætte din side korrekt op, kan du relativt let slippe for en masse af den kundeservice der kommer ved at folk selv finder svar på deres spørgsmål på din hjemmeside.