Avatar billede Jim Rasmussen Novice
13. juli 2011 - 13:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Button.IsEnabled = false for alle knapper i et stackpanel

Hey.

Prøver at bikse en linje sammen som disabler alle knapper der befinder sig i et given stackpanel.

((Button)pnlListOfButtons.Children).IsEnabled = false;

Den ovenfornævnte kode, er som jeg havde troet man kunne gøre? Men den går ikke. Compileren skriver at den ikke kan konvertere en kollektion til en knap.

Det er jo andet end knapper i det her panel. Men det er kun knapperne der skal disables, (Knapperne er genereret dynamisk ud for hver række i det her panel)
Avatar billede keysersoze Guru
13. juli 2011 - 13:15 #1
Du kan, meget naturligt, ikke caste en samling af knapper til en enkelt knap - så du er nødt til at lave et gennemløb;

foreach (Control lControl in pnlListOfButtons.Children)
{
  ((Button)lControl).IsEnabled = false;
}

Ved ikke med sikkerhed præcis hvad Children returnerer, men jeg gætter på at det er Control.
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
13. juli 2011 - 17:37 #2
Det er det med det mener jeg. Men det finder jeg vel ud af :p

Anyways! Tak for hjælpen
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
13. juli 2011 - 18:09 #3
Man kan bare sige pnlListOfButtons.IsEnabled = false;

Så disabler man alt i dette panel :p