Avatar billede stof Nybegynder
12. juli 2011 - 08:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Form bliver ved med at slette en query.

Hej.

Jeg oplever et problem hvor hver gang jeg åbner en form som benytter sig af queryX. Når jeg så åbner formen igen er queryX slettet og kun indeholdene SELECT i dens sql-kode.

Er der nogen der har en idé til hvorfor det sker?

På forhånd tusind tak.
Avatar billede terry Ekspert
12. juli 2011 - 19:20 #1
THere is some code which is altering the SQL in the query.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2011 - 21:17 #2
Søg efter kode, der ændrer forespørgslen. Det kan ske i vba editoren eller vha menulinen->funktioner->analyser->strukturvisning->marker alt i følgende faner:modul og formularer.

Jeg aner ikke hvor mange måder forespørgler kan ændes på vha. kode - men har før anvendt dette - det er Querydefs og CreateQuerydef du evt. skal finde i koden i din database.

Sub setQueryDef(qrName, sql)
    If hasQueryItem(qrName) Then CurrentDb.QueryDefs.Delete qrName
    CurrentDb.CreateQueryDef qrName, sql
End Sub

Følgende er ALENE relevant for at gøre ovenstående komplet som afvikkelbar kode og er dermed ikke noget der skal ledes efter i din database.

Function hasQueryItem%(indexStr)
    Dim dummy
    On Error GoTo err
    dummy = CurrentDb.QueryDefs.item(indexStr).name
    hasQueryItem = True
    Exit Function
err:
    rrifnot 3265
End Function

'ReRaiseIfNot
Public Sub rrifnot(ParamArray errnot2reraise())
    Dim errIsDone%, errParm
    For Each errParm In errnot2reraise
        If err.Number = errParm Then errIsDone = True
    Next
    If Not errIsDone Then _
        err.Raise err.Number, err.source, err.Description, err.HelpFile, err.HelpContext
End Sub
Avatar billede stof Nybegynder
18. juli 2011 - 13:24 #3
Tusind tak for hjælpen, brugerekspert. Lækkert du har lavet det så udførligt.

Vil du ikke lave et svar?
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2011 - 00:04 #4
Hermed et svar så spørgsmålet kan blive lukket - glæder mig hvis det har været til inspiration.