Avatar billede 2705 Nybegynder
11. juli 2011 - 13:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Telnet client i java til Android 2.1

Hej

Jeg har en eksisterende Android applikation der nu skal understøtte telnet.
På sigt skal en webside der kører i et webview kalde ned i noget javascript som så kalder nogle funktioner i applikationen - det har jeg til at virke.

Jeg har i snart 2 dage søgt rundt efter noget eksisterende på nettet og har også forsøgt lidt fra bunden med en simpel socket forbindelse, hvor det da lykkedes at få oprettet forbindelsen til en PC på port 8080.
De eksempler jeg har fundet rundt omkring har været fine, men når jeg bruger det i min applikation kan den ikke inkludere (import) de pakker der er brugt. Jeg har også prøvet med en jar-fil men får da fejlen "Conversion to Dalvik format failed with error 1" som jeg har kunne læse mig frem til ofte er fordi jar-filen ikke kan kompileres.

Nogle der kender til et godt eksempel som kan bruges med Android 2.1?

Mvh. Jesper
Avatar billede 2705 Nybegynder
12. juli 2011 - 08:39 #1
Hvis der er nogen der ved om man kan importere pakker der ikke umiddelbart står på denne liste ville det sådan set også løse mit problem:
http://developer.android.com/reference/packages.html
Avatar billede 2705 Nybegynder
18. juli 2011 - 14:30 #3
På dit andet link står der at man manuelt kan tilføje jar-filer der bruger klasser der umiddelbart ikke er understøttet af Android. F.eks. klasser i javax.*. Er det rigtigt?

Btw. i mellemtiden har jeg fundet en ssh klient jeg kunne bygge ind i min applikation, så jeg reelt har en forbindelse imellem Android app'en og ssh serveren (Tandberg videokonference system).
Det svar jeg får tilbage fra serveren er dog ikke læseligt.
Mit første bud er at de ikke kører med samme encoding. Android bruger som standard UTF-8, men jeg burde vel kunne læse det meste på trods af det, eller hvad?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2011 - 15:54 #4
Saadan laeser jeg det.

----

UTF-8 og ISO-8859-1 er ens for det enegelske alfabet.
Avatar billede 2705 Nybegynder
10. august 2011 - 10:45 #5
Løsningen er fundet.
Hvis nogle har samme problem, søg da efter de.mud.telnet.

Jeg var nødt til at udkommentere de steder hvor Dimension klassen blev brugt.