Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2011 - 12:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Automatisk skifte over til sekundær internetforbindelse?

Jeg har en ADSL internetforbindelse og en Iphone 3GS, som også kan bruges til at få min pc på nettet.

Jeg leder efter et program eller en måde, hvorpå min pc går over på min Iphone forbindelse, så snart min ADSL går ned.

Jeg forestiller mig et program, der hele tiden checker forbindelsen og hvis der går f.eks. 10 sekunder,  hvor forbindelsen er nede, skifter den over til min Iphone forbindelse.

Findes det?
Avatar billede js_delphi Nybegynder
11. juli 2011 - 13:12 #1
Lytter lige med...
Avatar billede micma18_ Nybegynder
11. juli 2011 - 14:20 #2
Normalt er den slags indbygget som en failover direkte i routeren. Hvis den understøtter den slags....

Ellers kan du jo i inetcpl.cpl opsætte den til at ringe til en opkaldsforbindelse, når der ikke findes netværksforbindelser. (men det kræver jo at netforbindelsen ikke er tilstede, og det er jo svært at forudsige dette i alle fejltilfælde)

Desuden er det ikke altid at 3G modems opfattes af systemet som deciderede modem. Det kan jo så også være et problem ;-)
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2011 - 22:05 #3
Findes der ikke et program, der kan gøre det jeg spørger om?
Avatar billede micma18_ Nybegynder
12. juli 2011 - 22:21 #4
Der er vel ikke noget i vejen for at løsningen kunne laves som et program, men jeg har aldrig set set. Udover den indbyggede funktionalitet i windows.

Men ofte er det jo ikke et problem der findes på en specifik pc, men et feature der er tilgængelig i dit netværks gateway til internettet.

Prøv i stedet at undersøge markedet for en router med 3G failover i stedet for.