Avatar billede mortalone Nybegynder
10. juli 2011 - 22:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

php mysql avg(). over et vist punkt

Hej.

jeg forsøger at hive nogle informationer ud af databasen.

det er en form for afstemning. hvor der skal hives gennemsnittet ud for hver artikkel, men jeg ønsker at denne average skal være over eks. 3. således at jeg kan vise alle artikler som har et gennemsnit på over 3

select distinct avg(r.rate), a.artikkel_id from artikkel a, ratings r where r.artikkel_id = a.artikkel_id and r.rate > '3'

hvis jeg gør dette. så får jeg blot gennemsnit af rates som er over 3. og ikke det fulde gennemsnit
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2011 - 23:17 #1
... having avg(r.rate) > 3
Avatar billede mortalone Nybegynder
10. juli 2011 - 23:46 #2
Mange tak. lige hvad jeg ledte efter. jeg syntes ikke rigtigt jeg har set denne før. men man lærer jo noget nyt hver dag :)
Avatar billede mortalone Nybegynder
10. juli 2011 - 23:51 #3
hmm. hvordan katten giver jeg dig points ? jeg kan se jeg kan krydse af ved min egen post "accepter dette svar". men jeg kan ikke krydse af ved dit svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2011 - 00:12 #4
jeg smider et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2011 - 00:13 #5
having virker ligesom where men where er paa data foer gruppering/aggregering mens having er paa data efter gruppering/aggregering
Avatar billede mortalone Nybegynder
11. juli 2011 - 07:42 #6
Mange tak. jeg har godt set ordet aggregering (på engelsk) før.