Avatar billede soduno Novice
10. juli 2011 - 15:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

php ckeckboxes

Jeg er i gang med at lave en lille funktion hvor brugeren selv kan vælge hvilke kategorier der skal være aktive på forsiden (f.eks computere, hardware og software).

For at kategorien bliver aktiv skal brugen hakke en checkbox af ud for den kategori der skal være aktiv. Problemet er jo at der er nogle kategorier der ikke bliver hakket af da man kun kan hakke 3 til. Hvordan får jeg php til at skrive f.eks OFF el. noget andet hvis der ikke er blevet hakket af?

PHP Giver mig dette resultat:
0=>ON
1=>ON
2=>ON

Ville gerne have haft dette resultat:
0=>OFF
1=>ON
2=>OFF
3=>ON
4=>ON
5=>OFF

Bruger pt. følgende kode:
$active = $_POST['active'];

foreach($active as $active){
  echo $active . '<br />';
}

Venlig Hilsen
Simon
Avatar billede soduno Novice
10. juli 2011 - 15:20 #1
Fandt selvfølgelig på den løsning at give values categoriens id, så er problemet løst ;)
Avatar billede jl4511 Nybegynder
10. juli 2011 - 15:20 #2
Det er sådan det virker. POST indeholder kun de aktive elementer (felter).
Det du kan gøre er at nulstille hele baduljen, og så sætte dem der skal sættes efterfølgende.