Avatar billede JanusH Nybegynder
09. juli 2011 - 23:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke fjerne rammer om mine billeder eller centrere dem

Hej!

Jeg er ret ny indenfor css, men prøver ihærdigt at blive klogere og opdatere min viden.

Nu er jeg stødt på et problem, hvor jeg simpelthen ikke ved hvad jeg skal gøre.
Når jeg prøver at uploade og indsætte et billede/logo i mine tabeller, så får jeg for det første en ramme rundt om billedet, som jeg ikke kan fjerne. Og for det andet kan jeg ikke centrere billederne i kolonnerne, men de står som venstrejusteret.

Det drejer sig om logoerne under 1. kolonne "Selskab".

http://www.xandroid.dk/?page_id=144&preview=true&preview_id=144&preview_nonce=060b129b0a

Er der en som har en løsning?

Mvh. Janus
Avatar billede keysersoze Guru
09. juli 2011 - 23:38 #1
vi kan ikke se linket
Avatar billede JanusH Nybegynder
09. juli 2011 - 23:41 #2
Avatar billede zerocrash Nybegynder
10. juli 2011 - 00:06 #3
Uden at have skimmet kildekoden igennem lyder det som om du bare mangler følgende:

img {border: none;}

i din style.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2011 - 00:56 #4
Billedet har ramme og er venstrestillet pga følgende css regel (style.css linie 776);
.review_post img {
  border: 1px solid #A5A5A5;
  float: left;
}
Avatar billede JanusH Nybegynder
10. juli 2011 - 10:35 #5
Super muffin2! Det var lige dette jeg ledte efter, men jeg kan stadig ikke centere logoerne? Man kan jo ikke bruge float center. Skriver du et svar, så får du lige dine point og så opretter jeg et nyt spørgsmål:)

@Zerocrash: Tak for svar.

Mvh. Janus
Avatar billede keysersoze Guru
10. juli 2011 - 10:54 #6
du skal fjerne float: left; og i stedet sætte text-align: center; på din .review_post
Avatar billede JanusH Nybegynder
10. juli 2011 - 14:47 #7
Det gør desværre ingen forskel. Venstrejusteringen er der stadig?!
Avatar billede keysersoze Guru
10. juli 2011 - 15:50 #8
text-align: center; på .review_post er ligegyldig kan jeg se - men du har stadig float: left; på dine img-tags.

Installer Firebug hvis du kører med firefox eller benyt developer toolbaren i IE (begge kommer frem ved tryk på F12) - så kan du markere de enkelte elementer og se hvilken eller hvilke styles elementer får hæftet på sig og hvor de kommer fra. På den måde kan du let selv se hvad der skal til.
Avatar billede JanusH Nybegynder
10. juli 2011 - 16:27 #9
Jeg må indrømme at jeg er tabt. Jeg vil gerne give dig point, sammen med muffin, for din hjælp, så jeg accepterer dit svar tidligere i tråden, når muffin har smidt et svar!

Tak for hjælpen anyway!
Avatar billede keysersoze Guru
10. juli 2011 - 17:10 #10
hvis du giver op når du aldrig videre - så sig hvad der er problemet.
Avatar billede JanusH Nybegynder
10. juli 2011 - 18:10 #11
Point taken!

Jeg har prøvet at fjerne float: left; på review_post img, men der sker ikke noget. Du skriver på "dine img-tags", men hvilke andre img-tags er det?

Derudover forstår jeg slet ikke developer toolbaren i IE.
Avatar billede JanusH Nybegynder
10. juli 2011 - 20:08 #12
Hej Keyser.

Jeg fandt løsning i en anden tråd. float:left; blev slettet og så skulle jeg skrive inline-block i stedet for kun block ved display.

Tak for din hjælp!

Mvh. Janus