Avatar billede arnbjerg Nybegynder
09. juli 2011 - 14:10 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

PHP Mailer

Hejsa

Jeg har hentet filerne til PHP Mailer og forsøger nu at få det til at virke. Spørgsmålet er, om det kan lade sig gøre uden at kende smtp-adressen? Jeg har forsøgt mig med smtp.mail.dk, men kan ikke få det til at virke. Jeg får denne fejl:
Message was not sent.Mailer error: SMTP Error: The following recipients failed: min@mail.dk.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at komme igang?
Avatar billede pstidsen Novice
09. juli 2011 - 14:12 #1
Avatar billede arnbjerg Nybegynder
09. juli 2011 - 14:27 #2
Tak for linket psfidusen, men jeg har brug for at lave en formular, hvor brugeren kan vedhæfte filer til den mail, som sendes til mig. Jeg kan ikke se, at det kan lade sig gøre i din formular? Hvis jeg forstår det rigtigt, så kan det lade sig gøre med PHP Mailer (http://phpmailer.worxware.com/)? Jeg kan bare ikke få det til at virke... So, please help me! :)
Avatar billede pstidsen Novice
09. juli 2011 - 14:32 #3
ved ikke hvordan man bruger php mailer. Håber du får det fikset.
Avatar billede leif Seniormester
09. juli 2011 - 15:25 #4
Du skal bruge den SMTP server som din webhost stiller tilrådighed eller bruge sendmail i stedet for smtp
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2011 - 16:14 #5
Din idé er ikke UMULIG: Men brugeren skal så først uploade filen til serveren, og derfra skal du så parre den med teksten og opbygge mailen med "linkede MIME-blokke" - et mareridt!

LIDT lettere er det at uploade til server, og så sende mailen med et link til filen (på serveren)
- stadig ikke LET.

Meget lettere er det hvis brugeren sender fra sin egen mail-klient, f.eks:
<a href="mailto:dig@mail.dk?subject=Se%20min%20smukke%20fil&body=Husk%20attachments..">Send fil</a>
Avatar billede arnbjerg Nybegynder
09. juli 2011 - 18:05 #6
Det lykkedes mig at regne smtp-adressen ud og nu virker det tilsyneladende :)
Nu skal jeg "bare" finde ud af hvordan jeg får lavet en formular, hvor der er mulighed for at uploade en fil, som vedhæftes den mail der returneres til mig. Hvis nogen har gode råd modtages de gerne :)
psfidusen, leif og TOM: Hvis I svarer, så skal jeg se om jeg kan finde ud af at dele points mellem jer. Tak for ulejligheden!
Avatar billede pstidsen Novice
13. juli 2011 - 19:28 #7
jeg har ikke deltaget med noget brugbart. Jeg skal ikke have point :)
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2011 - 20:43 #8
Har du et link til den "PHP Mailer" - fætter ?
- skal vist liige studeres lidt nærmere..
Avatar billede arnbjerg Nybegynder
24. juli 2011 - 12:36 #9
Undskyld stilheden herfra... :(
TOM: Du kan finde PHP Mailer her: http://sourceforge.net/projects/phpmailer/
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2011 - 13:00 #10
Jeg var vist, til gengæld, lidt hurtig med "interessen"
- læste bare "nu virker det tilsyneladende" og forstod at det hele var på plads : )

Hvordan går det med det ?
Avatar billede arnbjerg Nybegynder
24. juli 2011 - 20:48 #11
Jeg har stadig problemer men, hvis jeg skal være helt ærlig, så har jeg ikke gjort mere ved det siden.. Et løsningsforslag vil være helt perfekt! :) Ellers får du bare points, for de andre er tilsyneladende ikke interesserede...?
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2011 - 21:33 #12
Hvorfor ikke bare bruge:
<a href="mailto:dig@mail.dk?subject=Se%20min%20smukke%20fil&body=Husk%20attachments..">Send fil</a>
Det er da ulig meget lettere både for dig og for serveren (og for brugerne at forstå)

Mig får du ikke til at bikse med MIME : )
Avatar billede arnbjerg Nybegynder
06. november 2011 - 08:15 #13
.