Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. juli 2011 - 09:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor bliver mit mellemrum af

Jeg har en classe fil hvor jeg har defineret
fAppName: string;

I Create skriver jeg så:
fAppName := Application.Title;

Jeg ved med 100% sikkerhed at Application.Title er 'HP Finances' men når jeg så senere bruger fAppName så får jeg 'Hpfinances'
Er det simpelthen fordi at ved Create af classen så kender den endnu ikke Application.Title men tager så i stedet projektnavnet?
Avatar billede MADOlsen Forsker
07. juli 2011 - 13:01 #1
Er det simpelthen fordi at ved Create af classen så kender den endnu ikke Application.Title men tager så i stedet projektnavnet?

Det kunne godt se sådan ud - det sker ihvertfald også for mig, hvis jeg prøver det samme.
Avatar billede kroning Nybegynder
07. juli 2011 - 16:40 #2
Hvis du kikke i din dpr fil vil du kunne se linien:
Application.Title := HP Finances';

og ved så at bruge debuggeren kan du hurtig finde ud af om den linie bliver kørt før din linie med fAppName := Application.Title;
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. juli 2011 - 16:50 #3
Application.Initialize;
Application.Title := 'HP Finances';
Application.MainformOnTaskbar := True;
Application.CreateForm(TfrmMain, frmMain);
Application.Run;

Er det mon sådan at Application.Initialize; er der hvor alle Class initialization bliver kørt?  Det skal jeg da lige have checket når jeg kommer i nærheden af min Delphi maskine igen.
Avatar billede kroning Nybegynder
07. juli 2011 - 17:29 #4
Ja sæt et breakpoint på de 2 nævnte linier så får du hurtig svaret :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
08. juli 2011 - 09:39 #5
Det ser ud til at det er fordi Application.Title ikke har nogen værdi (i hvert fald ikke den rigtige) når classerne initializeres.
Jeg har lavet en ekstra property i min VersionsControl class så jeg kan styre det.