Avatar billede -StreetDK- Nybegynder
05. juli 2011 - 16:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Perl: Udregning af tidsforskel i minutter

Hej EKSPERTER :)

Jeg har en tabel a la nedenstående.

<table>
<tr>
<td bgcolor="#$color">13:00 (Deadline)</td>
<td bgcolor="#$color">Noget Tekst</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="#$color">16:00 (Deadline)</td>
<td bgcolor="#$color">Noget Tekst 2</td>
</tr>
</table>

Baggrundsfarven på rækkerne, skal bestemmes ud fra, hvor lang tid der er til deadline i minutter.

Har deadline fra en MySQL tabel og den aktuelle tid (HH:MM) fra Perl localtime.

Hvis der er UNDER 15 minutter til deadline = FFFF00.
Hvis deadline ER overskredet = FF0000.
Hvis ingen af disse 2 kriterier bliver opfyldt, skal rækkerne skifte imellem FFF og EFEFEF.

Synes den er lidt svær at knække...kan I hjælpe mig med at farve rækkerne?! :)
Avatar billede HBP2 Praktikant
05. juli 2011 - 20:46 #1
Allerførst - hvorfor inkluderer du en masse HTML i beskrivelsen af opgaven? Det tilfører intet og forvirrer bare.

Du skriver ikke noget om i hvilket format tiden fra MySQL er. Og hvis du kun bruger HH:MM fra localtime, betyder det så at datoen skal ignoreres?

Kan du bruge MySQL funktionen Unix_Timestamp() til at udtrække en sekund-værdi? Og kan du bruge Perl's time funktion istedet for localtime? Hvis så, kan du nemt sammenligne de to tider, da begge blot er tal. Du kan trække dem fra hinanden og se om resultatet er mindre end 900 (svarende til 15 minutter a 60 sekunder).
Avatar billede -StreetDK- Nybegynder
06. juli 2011 - 10:38 #2
Tak for svaret!
Er blevet lidt rusten til at kode, efter et par års fravær, så skal lige igang igen :)

Det hele gik som en leg, da jeg først fik konverteret MySQL-feltet til DateTime og kigget på UNIX_TIMESTAMP(). Tak for hjælpen :)