Avatar billede clausvintherlarsen Nybegynder
04. juli 2011 - 10:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MySQL INSERT INTO driller

Hej Eksperten

For lige at forklare hvad det går ud på, så...

Har en lang liste kort, med tilhørende input fields så man kan indtaste hvor mange man har af hver slags. Hvis der allerede findes en post i databasen skal den blot opdatere antallet af kort, dette har jeg fået til at fungere.

Hvis der ikke allerede findes en post i databasen, skal den indsætte en... her går det galt.

Jeg bruger følgende insert statement

$sql = INSERT INTO haves (user,card,quantity,condition)" . "VALUES('$user','$CardsRow[ID]','$_POST[$CardID]','1')
                                mysql_query($sql) or die(mysql_error();

Fejlmeddelelsen lyder som følger:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /volume1/web/Magic/edithaves.php on line 93

line 93 er $sql = .... linien.

Tabellen ser ud som følger:
CREATE TABLE IF NOT EXISTS `haves` (
  `user` varchar(9) NOT NULL,
  `card` varchar(255) NOT NULL,
  `quantity` varchar(3) NOT NULL,
  `condition` int(2) NOT NULL,
  `foil` int(1) NOT NULL
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;

Variablerne som jeg indsætter burde være ok.
Får ved et simpelt echo
$user = 1
$CardsRow[ID] = 1592
$_POST[$CardID] = 3

Hvor går det galt?
Avatar billede majbom Novice
04. juli 2011 - 10:41 #1
$sql = "INSERT INTO haves (user,card,quantity,condition) VALUES('$user','" . $CardsRow['ID'] . "','" . $_POST[$CardID] . "','1')";
mysql_query($sql) or die(mysql_error();
Avatar billede clausvintherlarsen Nybegynder
04. juli 2011 - 10:43 #2
93    $sql = "INSERT INTO haves (user,card,quantity,condition) VALUES('$user','" . $CardsRow['ID'] . "','" . $_POST[$CardID] . "','1')";
                                94    mysql_query($sql) or die(mysql_error();

Får nu istedet
Parse error: syntax error, unexpected ';' in /volume1/web/Magic/edithaves.php on line 94
Avatar billede clausvintherlarsen Nybegynder
04. juli 2011 - 11:21 #3
Fandt ud af det.

Condition er et reserveret ord...
Avatar billede bauerdata Nybegynder
04. juli 2011 - 11:24 #4
Du har fem kolonner som alle er not null og du sætter kun værdier ind for fire kolonner.
Avatar billede majbom Novice
04. juli 2011 - 11:39 #5
jamen selv tak - uanset hvad, vil dun linje 93 som du skrev den i #0 ikke virke!