Avatar billede MaikenB Nybegynder
01. juli 2011 - 16:21 Der er 4 kommentarer

Internetforbindelse via LAN stik

Hej. Jeg er rejst fra DK til Miami, og skal logge mig på internettet via kabel stik i den lejlighed jeg bor i herover. Alle de andre computere virker, dog ikke min. Det er en windows xp, som plejer at virke på trådløs derhjemme, dog har jeg ikke prøvet at logge mig på LAN forbindelse derhjemme heller, før nu. Jeg har været inde i 'kør', 'cmd' og ipconfig renew og relase osv.
Har I nogle foreslag til hvad jeg kan gøre så den kan koble sig på LAN forbindelsen?
Mvh Maiken.
Avatar billede kimtheman Novice
01. juli 2011 - 16:35 #1
Måske er Lan netkortet deaktiveret?
01. juli 2011 - 16:37 #2
Velkommen til E. ...

[Start][Indstillinger][Netværksforbindelser] - find Trådløs -  HøjreMusseTast - [Deaktiver]
(Så står den ikke og 'tror' at den skal bruge en WLAN der sansynligvis ikke er der...)

[Start][Indstillinger][Netværksforbindelser] - find LAN-forbindelse -  HøjreMusseTast -
Hvad skriver den i Status ?

[HøjreMusseTast] på LAN-forbindelse - Egenskaber -
[X] Vis icon på processlinien, når...
[X] Vis besked, når denne netværksforbindelse ...

---
Avatar billede MaikenB Nybegynder
01. juli 2011 - 21:55 #3
Hej, og tak for det.

Når jeg prøver at deaktivere  det trådløse netværk skriver den:
Det er ikke muligt at deaktivre forbindelsen i øjeblikket. Forbindelsen bruger muligvis en eller flere protokoller, som ikke understøtter Plug and Play, eller den er oprettet af en anden bruger eller af systemkontoen.

Hvad skal jeg gøre ved det?
01. juli 2011 - 22:11 #4
... men så de andre linier i #2 ?