Avatar billede ReneDahl Praktikant
29. juni 2011 - 12:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Find det næste ID. HJÆLP!

Jeg er ved at lave et billede galleri, har fået hjælp til en sql statement som skulle finde det næste id, men uden held kan jeg ikke få det til at virke. Når jeg prøver at teste SQLEN i heidi. melder den fejl.

SELECT id FROM tblphoto mo WHERE (SELECT ID + 1 FROM tblphoto mi WHERE mi.ID < mo.ID ORDER BY mi.id DESC LIMIT 1) <> id ORDER BY id, LIMIT 1
29. juni 2011 - 13:26 #1
Prøv at fjerne kommaet mellem id og LIMIT, altså

SELECT id FROM tblphoto mo WHERE (SELECT ID + 1 FROM tblphoto mi WHERE mi.ID < mo.ID ORDER BY mi.id DESC LIMIT 1) <> id ORDER BY id LIMIT 1
Avatar billede ReneDahl Praktikant
29. juni 2011 - 13:44 #2
Jeg har fået det fixet. Men nu ved jeg bare ikke hvordan jeg får selve funktionen til at virke..

har lavet en event ud fra en knap.

  protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        SetContent objSet = new SetContent();
        DataTable dt2 = objSet.NextPicture();

    }

den henter godt nok metoden.  Men ved ikke hvad jeg skal skrive mere for at refresher og går videre. Nogle der ved det?
29. juni 2011 - 14:19 #3
Nu stiller du et nyt spørgsmål i denne tråd.  Dit oprindelige spørgsmål gik på fejlmelding ved den viste forespørgsel.  Det har du nu fået løst.  Godt nok.  Nu har du så et nyt problem.  Jeg foreslår, at du opretter et frisk spørgsmål for det problem.  Så får du frisk opmærksomhed fra alle medlemmerne, ikke kun fra de (mig) som er igang med denne tråd.

For dit nye spørgsmål vil jeg foreslå en bedre overskrift.  Undgå 'HJÆLP.'  Det ser ikke så sagligt ud.  Og hvilket programmeringssprog bruger du til din funktion og til at kalde din mysql tabel?  Du skal nok placere dit nye spørgsmål i en kategori for det programmeringssprog.

Var mit indlæg til hjælp for at få fejlmeldingen fjernet?  I såfald forventer jeg at du lukker spørgsmålet ved at acceptere dette svar (placer et 'flueben' i firkanten ved 'Accepter dette svar' og derefter klikke på feltet 'Accepter svar og afgiv points.'  Hvis mit indlæg ikke var til hjælp, men du løste det selv på anden måde, så må du selv oprette et svar (indlæg med prik i svar i stedet for i Kommentar,) for eksempel blot sige 'Jeg lukker' og accepter dit eget svar.  Så vender de 30 points tilbage til dig selv.
30. juni 2011 - 17:55 #4
ReneDahl, gav du op?  (Jeg har ikke set dig oprette et nyt spørgsmål.)  Kan jeg bede dig lukke dette spørgsmål som forklaret i #3?  Please.