28. juni 2011 - 13:17 Der er 1 løsning

MediaPlayer + Visning

HEJ,

Det er nogen år siden jeg beskæftigede mig med MediaPlayer og dete problem (læs: jeg har faktisk glemt det), så HJÆÆÆLP...

Problem:
Har flere ældre WMV-filer med en masse video-sekvenser på (=clips), som der skal laves bevægelses-detection på: (Altså er frame N <> frame (n+1) ) ?

Der findes sikkert en masse elegante løsninger og jeg er interesseret i at finde en af disse, men det følgende er baseret på min (dårlige) hukommelse:

Min løsning:

Jeg havde tænkt mig at bruge en Mediaplayer, som bruger et panel som Display. Mediaplayeren kan håndtere WMV-filer.

altså:

MEDIAPLAYER = MP1,

  MP1.FileName = 'C:\FILENAME.WMV';
  Mp1.Frames := 1;                // Mulighed for framestep..
  MP1.Display = Panel1;
..

Det er så meningen at når jeg/brugeren trykker på Button1 (=SAVE JPG) skal det billede, som vises på panel1 ved kliktidspunkt gemmes som billednnn.JPG (nnn = positionsnummer).

(evt stoppes player, single steppes til aktuelle billede, og så klikkes SAVE JPG. )

Så hvordan gør jeg det ??

(har søgt på nettet, men der drukner jeg i ikke relevant information)

KR
27. oktober 2011 - 21:18 #1
Lukker sagen...