Avatar billede MadsDue Nybegynder
25. juni 2011 - 19:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

en lille nem en

Jeg har lavet følgende:

if ($q = 1)

while ($post = mysql_fetch_array($resultat)) {

  echo "<tr>";

  echo "<td>" . "Brugernavnet <b>" . $post['brugernavn'] . "</b> er optaget" . "</td>";

  echo "</tr>";
  }

hvorfor virker det ikke når jeg ændre det til det her.

if ($q > 0)

while ($post = mysql_fetch_array($resultat)) {

  echo "<tr>";

  echo "<td>" . "Brugernavnet <b>" . $post['brugernavn'] . "</b> er optaget" . "</td>";

  echo "</tr>";
  }
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2011 - 19:50 #1
Jeg vil tro du mener:

    if ($q == 1)
Avatar billede MadsDue Nybegynder
25. juni 2011 - 19:53 #2
if ($q == 1){

while ($post = mysql_fetch_array($resultat)) {

  echo "<tr>";

  echo "<td>" . "Brugernavnet <b>" . $post['brugernavn'] . "</b> er optaget" . "</td>";

  echo "</tr>";
  }

Dette virker ikke.

hele siden ser så ledes ud

if ($q == 1){

while ($post = mysql_fetch_array($resultat)) {

  echo "<tr>";

  echo "<td>" . "Brugernavnet <b>" . $post['brugernavn'] . "</b> er optaget" . "</td>";

  echo "</tr>";
  }

Hele siden ser så ledes ud:

<?php
$q=$_GET["q"];

$con = mysql_connect("localhost", "root", "");
if (!$con)
  {
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }

mysql_select_db("loginsystem", $con);

$sql="SELECT brugernavn FROM brugere WHERE brugernavn = '".$q."'";

$resultat = mysql_query($sql);

if ($q == 1){

while ($post = mysql_fetch_array($resultat)) {

  echo "<tr>";

  echo "<td>" . "Brugernavnet <b>" . $post['brugernavn'] . "</b> er optaget" . "</td>";

  echo "</tr>";
  }

mysql_close($con);
?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2011 - 19:57 #3
Virker ikke .... er det en gætteleg? Hvad er det der ikke virker?

Men det ser da ud til at være et problem, at du ikke anvender $resultat til noget.
Avatar billede MadsDue Nybegynder
25. juni 2011 - 20:04 #4
okay. jeg oprettet er andet spr. da det skal uddybes noget mer, det er vil være et forkert forum
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2011 - 20:06 #5
Du kan vel bare uddybe det her? Men det er stadig en fejl, at du ikke anvender $reaultat til noget.
Avatar billede MadsDue Nybegynder
25. juni 2011 - 21:25 #6
Jeg har det vidst med at træde folk over tæerne, uden selv at være klar over det.

så har oprette det her i stedet for:

http://www.eksperten.dk/spm/941830
Avatar billede infect3d Nybegynder
12. juli 2011 - 15:26 #7
Personligt har jeg tidligere haft stor glæde af login og sessionsstyringsklassen der er beskrevet i bogen "Professional PHP5" fra Wrox. Godt nok er bogen bygget over brugen af postgres, men der skal ikke et stort geni til at omskrive til mysql eller hva man nu lyster at bruge. Det gode er det er objektbaseret og UTROLIG nemt at gå til hvis man blot ønsker login funktionalitet med sessionsstyring osv foræret (uden at forholde sig til det kode der står for login delen. Med den kan man lave login beskyttede sider ved blto at indsætte nedenstående på den kode/ de sider der skal beskyttes:

require_once("class.usersession.php");
$objSession = new UserSession();
$objSession->Impress();

if ($objSession->IsLoggedIn()) {
// Her er alt mit login beskyttede indhold
}

Jeg er ikke sikker, men måske ligger koden her, så det ikke skal skrives af efter bogen: http://media.wiley.com/product_ancillary/22/07645728/DOWNLOAD/ProPHP5Code.zip

Når det så er sagt. Bogen er tudse gammel så jeg ved at der er 10.000 andre gode alternativer! F.eks. Zend_Auth (for zend framework, men det er en helt anden historie).